Vecka 21, friluftsvecka med skolan

måndag inledde det gröna friluftslivet med lärarettorna på GIH denna dag med vandring med tuuuuuuung ryggsäck från läggesta (sörmland) in i skogarna. vandring 1,5h ungefär. gick bra. därefter slog vi camp i ett förbyggd vindskydd. lyx. ingen annan träning.
tisdag helvetesdagen. det regnade från tidig morgon till sen kväll och det regnade med STORA BOKSTÄVER om man säger så. vi vandrade först i 45min med tuuuung ryggsäck och sedan fick vi lite historiska influenser från området. sedan vandrade vi lite till. sedan paddlade vi i några timmar till stora kvarnsjön (där H21banan nästan gick förbi på SM lång 2008 - fin skog!) och där slog vi camp för veckan. lyckades flåsa upp eld trots forsande från skyn samt bygga vindskydd av pressenning (sovrummet - mys). sov hyfsat gott denna natt ändå. ingen annan träning.
onsdag fint väder! torka kläder. ha seminarium. gå geocaching m.m. hugga ved. var ute och fick mig en löprunda också på 40min och ca 7km. kändes ganska mycket i kroppen från föregående dag, men skönt att rasta av tassarna lite. sov sedan askasst natten till torsdag.
torsdag vaknade allså toktrött och bestämde mig för att inte löpträna något idag utan det fick räcka med dagens aktiviteter (orienteringspromenad där klassen skulle lära sig tolka höjdkurvor. så tekniktränat - det har jag!). därefter ännu mera vedhuggning och matlagning et c...
fredag hemflyttning igen. paddling i 3 timmar till nykvarn (kändes i min biffiga överkropp då kan jag säga.) därefter vandring in till nykvarns station. känner mig trött i både kropp och knopp p g a mycket rörelse och aktivitet hela dagarna samt lite för lite sömn. ska sova ordentligt inatt och sedan börja röra på mig i form av löplöpning och orienteringslöpningslöpning. nästa vecka blir det andra fåglar på taket. då ska det sprättas.
lördag VILA, gjorde inte många knop denna dagen...
söndag löpning med martin i törnskogen. 62 min drygt 12km, 5min/km. snittpuls 162 och 183 i max. kändes segt till en början, men tyckte ändå kroppen började väckas till liv igen. varmt o skönt att springa.

TOTALT vecka 21 = 1h 42min löpning, men en heeel del annat.

Svårt att uppskatta träningsintensiteten denna vecka, men jag tror att jag fick med mig en hel del styrka och aktivitetet trots inte så mkt löpning. lyckades hålla mig frisk vilket var mitt stora mål med friluftsveckan och det kändes som om det inte gjorde så mkt att jag inte hann "träna på riktigt" så mkt. återhämtade mig bra under fredag em och lördag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0