Vecka 18, tävlingsfri helg

måndag VILA, snorig
tisdag VILA, snuvig
onsdag VILA, lite snörvel
torsdag OL på björnåsberget, bana med kontroller. så fantastiskt fint i skogen att jag bara sprang o njöt. tog det pretty easy, men fanns ändå hyfsat med krut i kroppen tror jag. 61 min sprang jag och snitt 160 och max 175. för karta med gps klicka här. har haft svårt med motivationen under veckan och varit väldigt seg o trött i allmänhet så passade väl bra med lite snorighet så att jag ändå inte kunde träna. jag har haft lite svårt med glädjen i orienteringen och träningen det här året och jag ska verkligen försöka hitta tillbaka dit nu. jag älskar stafetter och därför är nu nästa mål att göra ett bra lopp på jukola där jag känner mig fysiskt starkare och snabbare och orienterar bra, men framförallt att jag känner att vägen dit ger mig det jag vill.
fredag löpning från dämmet i jonsered och hem (småstig, skogsstig, grusväg, lite asfalt). 13,5-14km. hade råkat stoppa gpsklockan efter 14min (heja, usch vad meningslöst passet kändes direkt när jag kom tillbaka och upptäckte att klockan vart av... ;P).. men det kändes faktiskt bra i kroppen och trots väldigt mycket stigning speciellt i början och otroligt mycket mot- och sidvind så studsade jag på. skönt! 1h 15min tog det.
lördag sprang d21-banan (6,6km) från gmoks tävling för några veckor sedan i lexby. naaaaajs terräng. gick in för att köra på rätt hårt men med extra kartfokus och tillåta mig ta extra tid. inledde dock inte helt bra och den bommen blev p g a att jag inte tillät mig själv springa ganska rakt på utan att jag skulle runda det gröna, men det var ju itne speciellt grönt och jag kom in lite snett. (det var inga kontrollmarkeringar). sedan ville jag genomföra långsträckan offensivt men av nån anledning tappar jag riktningen på mitten av sträckan, jag kollade på kompassen, men jag måste kommit ihåg fel vad jag la in kompassen på och det var lite snett. resten gick väl helt okej, men jag kände mig inte toppfokuserad. hade väl lite svårt att puscha på ordentligt när jag visste att det bara var jag som sprang den banan just då. knappt 54 minuter hade jag och 15min uppvärmning och 15min nedjogg totalt 1h 24min. medelpuls 171 och max 181 på banan. karta med gps här
söndag långpass med rickard från skatås och en sväng uppmot kåsjön och tillbaka. fantastisk vårdag och fåglarna kvittrade, jättefin skog och trevlig sällskap, så mycket bättre kan det inte bli. knipeflågsbergen visade verkligen upp sin bästa sida idag och jag tror att rickard blev lite fäst vid naturen och kommer springa där fler gånger. :P 17km blev det och 1h 37 minuter tog det. snittpuls 155 och max 175. knappt hälften zon 3 och  drygt hälften zon 4.

TOTALT vecka 18 = 5 timmar 17 minuter

4 pass jag är riktigt nöjd med och 4 pass där jag har njutit av att få träna och vara ute och springa. Ville väl egentligen lite mycket på lördagens teknikpass, men höll ändå ihop det mestadels bra. Skönt att inte tävla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0