Vecka 7, Portugalläger!

måndag POM långdistans 10,5km. 1:13:08 = 5:a, 7min efter Helena J. total bomtid på mig är way too much med 8:25. gjorde en ordentlig 4minare på 19:e kontrollen. hade bra riktning, snubblade och föll på en gren, slog i knät, upp igen, tappde väl riktningen något, fick inte ihop kurvbilden, trodde det skulle luta åt andra hållet, stannar för tidigt, tror jag sprungit för långt. vänder tillbaka, får inte ihop det, springer tillbaka till kontrollen innan och börjar om på nytt och får kontrollen. heja mig. har tidigare gjort några bommar och de kommer när jag tappar riktningen och helt enkelt inte läser kartan. "vad ska jag passera? jo jag ska passera 3 stora stigar." något jag lurade mig på var att stigarna är så himla raka så jag läste dem ibland som meridianer och tänkte inte på att jag skulle korsa dem. bitvis springer jag iallafall riktigt bra och har riktigt bra sträcktider under perioder. ännu ett skönt kvitto på att den fysiska formen är god, men att orienteringen och koncentrationen inte riktigt har hängt med. men det har plockats många kontroller (ca 60st/dag) under några dagar och huvudet kanske börjar bli trött? kul banor iallafall! vila på eftermiddagen med transfer till evoratrakten för miljöombyte. totalt på passet med uppv och nedjogg 1h 30min.
tisdag fm ol i ny terräng. kände mig väldigt seg sen dagen innan och tog det väldigt lugnt. tyvärr massa staket och floder man skulle ta sig över och fick inte riktigt nåt jätteflyt, speciellt inte när brorsan sprang o svor :). men ett återhämtningspass och det kändes bättre mot slutet än i början i kroppen. 1h 10 minuter. em 6km medeldistans i ko/får-hagar :P. rätt tekniskt ändå i skogsområdena. 39 minuter. kartan sådär på sina ställen och kurvbilden aningen knepig, sprang för lång och kom till 9an före 8an, annars ett bra pass. helt okej tryck i steget även om jag inte tryckte max. med uppv och nedjogg 45min.
onsdag VILA, halsont
torsdag, VILA, rassel i halsen
fredag , kändes bättre och tänkte ta mig en lugnt joggingtur (10min), men efter bara några minuter börjar halsen bränna som fan och jag går tillbaka. INTE bra...
lördag asförkyld...
söndag asförkyld...

TOTALT VECKA 7 = 3 timmar 25 minuter

Ja, inget bra slut på det där lägret... Men jag kan tänka mig att förkylningen bottnar i en ordentlig urladdning på måndagens pass då jag vart ordentligt trött, och sedan lite sådär med energiintag och bilfärd till andra stället. middagen blev jäkligt sen och hade väl frusit litegrann också och någonstans stött på ett virus... ett ordentligt sådant. synd att vädret inte var bättre... jaja, med facit i hand, för mycket ol-misstag, men ett jäkligt skönt kvitto att den fysiska formen är bra. jag får ta frankrikelägret i mars som ett läger då oltekniken ska sitta som ett smäck...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0