Vecka 13, tävlingspremiär

måndag uppv cykel 10min (+ 60 min handboll innan det ;P). därefter 50 min corestyrka. totalt 60min. gött o få lite styrketräning. det behöver mina bålmuskler.
tisdag tröskelpass på djurgården. började springa vanliga rundan och sen kände jag att jag sprang ganska fort. när jag sprungit i 30 min tänkte jag att det kan bli ett riktigt bra tröskelpass/snabbdist.pass det här så då tänkte jag att jag ska springa fort in 50min. så jag pressade på och efter 50min var jag trött. då hade jag hunnit 11,3km. = snittfart på 4,25min/km. låg på intervallfart under några kortare perioder. de va gött. ;-) snittpuls 171 och max 186slag/min. därefter nedjogg 15min. tot 65min. gött pass
onsdag löpning med martin. lugnt först sedan 2x1000m på ca 3:55min/km. trött i benen! fick inte upp nån fart alls, men jag hade väl lite storhetsvansinne att kunna trycka på samma sätt som igår. jag tog ändå ut mig rätt hyfsat... sedan sprang jag en liten runda till och sedan en 1000m till som gick på ca 3:45. sedan sprang vi hem. totalt 70min och 13,2km löpta. snittpuls 154slag/min och max 179. väl hemma körde jag lite styrka. situps och bäckenlyft på boll, bra övning för låret, samt en lårövning till. 10min.
torsdag löpning 8,5km på djurgården i regn o rusk. 4,49min/km. hade håll hela vägen för att frukosten kom för tätt inpå. kändes bättre i slutet av passet än i början.  41min.
fredag OL lugnt i angränsande område till elitserien. fick känna på terrängen lite och kunde konstatera att mossarna är grymt blöta och väl synliga. grönraster består mest av snår och taggbuskar. i övrigt fick jag fint flyt i kontrolltagningarna och hade en trevlig tur i skogen. 55min på 7,8km löpning totalt. snittbpm 158 och max 173slag/min. kändes helt ok i kroppen. för karta klicka här
lördag elitserie masstart 12km. kom aldrig riktigt in i loppet. var lite för långsam ut från startgärdet och hamnade sedan långt bak i ledet. drog sedan höger om mossarna till 1an och blev helt själv, blev lite ställd. sprang sedan till en kontroll som satt i sänkan till vänster om min kontroll och hamnade medn ungefär samma folk som jag sprang med innan, så hade jag fått kontrollen direkt hade jag kunnat avancera. tyckte sedan det var svårt att växla upp tempo och komma förbi löpare. fokuserade lite för mkt på det och orienterade inte bra själv och drogs med lite snett ibland av andra löpare. varvade knappt 5min efter täten. sprang sedan lite bättre på varv 2 då jag första halvan var själv. drog lite snett till 5an på mitten av sträckan. jag avancerade lite i placering till 11an, men sen kom en hel drös med löpare från alla håll och det blev en rejäl klunga. hade inte huvet och orken för att hänga i utan tappade klungan och sprang i mål nån minut för sent. och klungan var på 12pers. slutade sen 6,5min efter täten på 22 plats (preliminärt). var lite för tufft med 12k idag, den fysiska formen är inte riktigt där den bör vara, men det var ett grymt träningspass och jag har lärt mig lite taktik inför nästa lopp i den här stilen. för karta del 1 med gpsvägval klicka här. för karta del 2 klicka här. snitt 179 och max 186slag/min. tid på banan 1:19:58 + uppv och nedjogg totalt 1h 45min.
söndag lugn kort jogg + ol 4,5km 31min. snitt 150 max 166. orienterade bra och hade bra fokus och bra plan för varje sträcka. kroppen kändes bra och fick väldigt positiv känsla inför morgondagens medeldistans. för karta klicka här

TOTALT vecka 13 = 7 timmar 17 minuter

Kul med tävlingspremiär, men lite sämre att jag inte gjorde bättre ifrån mig, men på sånt här långt löp är den fysiska känslan viktig och den var inte där den bör vara, men jag kände ändå att jag fick ut mkt av det och flera träningar runt 75min så ska det nog vara tillbaka snart. blev ju mest korta och intensiva pass i frankrike. en annan lärdom är att jag måste förbereda mig bättre mentalt för att lyckas fullt ut i sånna här tävlingar.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,

Gick det bra i Blekinge? Bra flyt och/eller jobbigt?

/Anneli

2010-04-06 @ 16:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0