Vecka 12, Frankrike

måndag långsträcksövning. sprang 2 långsträckor à ca 2,5km med liten mellansträcka emellan. sprang hyfsat rakt på småstigar till första kontrollen och sedan sprang jag ett långt runtvägval på väg på andra hållet för att få springa lite kontenuerligt. hade rätt ont i hälen och vart skittrött på väglöpningen. sprang sedan o tittade på lite slott och dylikt under nedjoggen. tot 60 min. vila på eftermiddagen.
tisdag stafettövning 4 sträckor (1 och 4 ca 800m och 2 och 3 ca 1300m) med sig själv. första gick jättebra sedan bommade jag första kontrollerna på slinga 2 och 3. slinga 4 gick bättre igen. gjorde ett litet misstag där jag läste fel på kartan. men jag stressade nog lite för mkt på 2 och 3 och hade inte riktigt full koncentration som krävdes. ont i hälen också vilket störde mig en del. det lönar sig att orientera rätt Lina!!! 60 min inkl nedjogg och uppv. promenerade på eftermiddagen för att få bukt med hälen. snittbpm 169 och max 190.
onsdag VILA, transfer till fountanbleu 40mil.
torsdag fm kartminne och förenklingsträning. ny terräng: skoj! ont i hälen? NEJ. Hurra! Hade mycket bättre känsla denna dag både i kroppen och knoppen. Mer motivation att äntligen inte ha ont! Låret känns ju också bra! Sprang bra, men då jag skulle köra på kartminne slarvade jag lite plus att jag tyckte upplägget var lite konstigt. att man skulle kolla på sträckan och sedan komma ihåg men hade en blankkarta för riktningen och då vart det att jag sprang rakt på men att planen egentligen var att runda lite höger exempelvis. men jag lärde mig att man ska hålla sig till planen. totalt 65 min. snittbpm 173 och max 185.
em ol-intervall övning. skitskoj träning! fanns 7 slingor från en startplats men med 4 olika startpunkter. man sprang en slinga (mellan 1:40 och 4min ca) och sedan jogg upp till målet för att ta en ny slinga. terrängen var urhäftig med jättestora stenformationer. fint underlag som bjöd in till snabblöpt men riktigt tekniskt utmanande. lyckades hålla ihop det mestadels riktigt bra (5 slingor gick toppen) men gjorde bom på första slingan (hade inte kommit in i det/inte förberett mig ordentligt) och bom på slinga 4 då jag "stördes" av startpersonalen (som dock är en bra erfarenhet). båda dessa kontroller var även en sten bland alla andra stenar och hade inte riktigt lärt mig nån bra metod för det. men nu i efterhand skulle jag förenklat mer och lyft blicken för att verkligen hitta de stora tydliga. i övrigt var det bara att läsa på kurvbild och då vart det enkelt. alla tiderna på slingorna lades ihop för morgondagens jaktstart och jag var 2a ca 50sek efter lena eliasson (av alla svenskor, tjecker o lite fransyskor). skoj! uppv 12min. nedjogg 11min. totaltid på slingorna ca 22min och inkl mellanjogg totalt ca 60min. maxpuls 186.
fredag fm jaktstart på gårdagens lopp men med komprimerande avstånd så jag gick ex ut 13sek efter lena och efter mig var det också tätt. hade som mål att ha koll hela hela tiden och gå rätt och lita på mig själv och det lyckades jag med jättebra sånär som på en liten krok på nån kontroll. dock var jag något passiv när det gällde klunglöpning och kanske tappade nån placering på det men jag är nöjd för jag fick ut väldigt mkt av passet. underbart skoj terräng också! banan mätte drygt 7km och jag hade 56min. var då ca 5min efter helena som hade bäst tid. snittbpm 176 och max 186. tot med uppv och nedjogg 75 min.
em tjeckisk stafett. så jävla skoj! och vilken hets. orkar inte förklara nu. men sprang med franske celestin och vi var bra. :-) vart som korta ol-intervaller i 3 set med lite mellanjogg mellan varje set. 144 i snittbpm men 182 i max (typ varje intervall). tot med mellanjoggen 75 min.
lördag långpass med karro. fick inte med hela passet på klockan men vi var ute i 1h 30min. sprang första 45min på småstig och sedan 45min i skog på kontrollerna från torsdagens fm-pass. riktigt gött att komma ut o springa lite innan hemresan. lagomt tempo och lagomt trött när jag kom tillbaka. snittpuls 153 och max 173 min på sista 30min OL.
söndag VILA

TOTALT vecka 12 = 8 timmar 5min

Skönt att hälonda och låronda försvann  och jag fick mig några riktigt fina pass i Fountanbleu. det gav mig fint tekniskt flow och jag fick med mig självförtroende hem. Riktigt gött läger med bra pass och fint väder som gav mig energi att börja vårsäsongen. Nu ser jag fram emot Elitserien i Blekinge, det gjorde jag inte innan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0