vecka 11, åka frankrike

måndag cykelintervaller 1-2-3-4-5-5-4-3-2-1 m. 1min vila. körde mer motstånd än fart. pressade på fint! men aj min rumpa... uppv 15min och nedv 15min = totalt 70 min.
tisdag hos naprapaten och fick lite massage och stretching och övningar för baksidan. ska inte vara någon fara för löpning i frankrike om än inte med samma intensitet så jag ska gå in helhjärtat för att hitta bra teknik och hoppas kunna få till ett par snabba pass i slutet av lägret. gick sen till gymmet och cyklade 40min (och pluggade fysiologi samtidigt, lite jobbigt när svettdropparna började hamna i skrivblocket...). körde övningarna och lite annan styrka i 20min. därefter 10 min i nån trappmaskin där jag fick upp pulsen till 175 så det var bra! tot. 70min.
onsdag uppv och övningar på gymmet 30 min. annars VILA. (kollade på duktiga skidåkare vid slottet. skoj!)
torsdag fm uppv 10min. sedan 4x4min (1min vila) på cykel. snabbt tempo. kämpa på riktigt bra, svetten rann i floder. :) kom upp i 182slag/min och snittpuls 176 på sista intervallen. sedan 10min nedv och sen 12min övningar för låret. börjar kännas bra i baksidan nu! tot 52min.
em uppv 10min cykel. sedan övningar i 15min. sedan jogg på löpband 22min. kändes okej. jag kan ta ut löprörelsen som vanligt men det stramar en del. men klart mkt bättre än för ett par dagar sen!! tot 47min.
fredag jogg med karro och några lårövningar totalt 30min. låret kändes stramt, men gick att springa. snittbpm 149.
lördag fm komigångpass. gick första 20min och joggade sedan. försökte komma in i det och mestadels gick det bra. lite svårt när låret fick lite för mkt av koncentrationen ibland. hade lite svårt att koppla bort det. gjorde lite lårövningar efteråt. tot 45min. snittbpm 143.
em kompassövning. karta där det var vitt direkt efter kontrollen för att efter x antal 100m komma in på kartan igen. hade skitont i hälen redan från start så hade lite svårt med koncentrationen men sen gav jag mig faen på att göra ett bra pass av det och lyckades hålla ihop det resterande 2/3. förstod inte riktigt vitsen med att först tappa bort sig för att sedan läsa in sig, men jaja. hade flyt och hittade en väg att springa på så den sträckan vann jag nog med ganska mkt. så förmågan att hitta bra vägar utan karta är bra. ;) totalt 60 min och 152 i snittbpm. lugnt allså även om jag låg lite högre ca 20min.
söndag fm medeldistans kval. 32,5min 3,2km (3,8på gpsen). snittbpm 180 och max 190 så jag kämpade på fint. låret stramade litegrann men mycket bättre. tänkte mest på det när jag sprang stig en liten bit utan att kunna accelerera. litade inte på mig själv vid 4an och gjorde en bom. gjorde sedan ett misstag till på slutet. kom inte vidare till A-final (12 st totalt (av sverige, tjeckien och lite fransyskor) gjorde det). hade lite ont i hälen trots inov8. joggade ner länge och bra. totalt 60min.
em medeldistans final. 3,7km = drygt 39min. ont i hälen och fick verkligen kämpa. gjorde inga stora misstag, något litet, men kände inget direkt flyt då löpkänslan inte fanns där. (låret och hälen). inkl uppv och nedjogg 65 min.

TOTALT vecka 11 = 8 timmar 49 minuter

Sååå himla gött o komma till Frankrike. Låret blev bättre o bättre för varje pass, men hade fortfarande lite stramighet under söndagen. Lyckades springa med VJ supra under de två första frankrikepassen och fick sjukt ont i hälen på andra passet. hade sedan ont när jag hade inov8en också på båda söndagspassen. tog bort lite koncentration som jag hade behövt i den tekniska o svåra gröna terrängen. fördelen var att terrängen ändå inte gick att springa sådär jättefort i så det gjorde inte jättemkt att jag hade mitt lårproblem.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Skönt med livstecken! Blev lite orolig att du blivit sjuk igen. Tråkigt med baksidan men det verkar ju inte så farligt. Verkar skönt med Frankrike....

2010-03-17 @ 15:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0