Vecka 26, Göteborg Sommar Tour E1-3

måndag kort lätt jogg 2x10min till sjön och tillbaka. (orkade inte promenera dit för att bada så snörde på mig skorna och joggade dit och hem istället.) annars bara kubbspel.
tisdag fm löpning 15km 1h 23min. fastnade lite på en dålig stig på ett ställe annars en go runda med blandat liten sjöstig med liten bra stig med stor stig och väg. like iiit. kände mig hyfsat pigg hela vägen. avslutade med bad. :-) snitt 158 max 178slag/min.
em göteborg summer tour:1 - knock out sprint. kval 2,5km semifinal 1,3km och final 1,7km. uppvärmning kval 20min. sedan kval 15:31min. gick ok, men jag läste till fel kontroll på ett ställe, men redde upp det hyfsat snabbt. tryckte inte helt fullt ut. blandat skog och park och lite väg. 4:43min/km. snitt 169 och max 178. semifinal 9min53sek. snitt 170 och max 180. säkra runtvägval som jag tror var bra. försökte trycka på (det är ju träning!!), men blev ändå lite att jag nångång inte pressade fullt då jag ju "ändå var i ledning".. mycket skog och mycket kupering. 5:18/km. final där jennie utmanade bra. bommade lite och hon passerade sen tog jag ett lite bättre vägval och passerade igen och kunde bevaka ledningen. men det kändes rätt ordentligt i benen. 11:54 hade jag i finalen. snitt 173 och max 183. riktigt kul träning och bra träning!!! totalt snabbt 37min. uppv 20min. nedjogg 10min. mellanjogg 10min. 1h 17min totalt. för karta kval, semi och final klicka här
onsdag fm styrka, framförallt baksida lår. hade lite känningar i ett muskelfäste under tisdagens fm-pass. 35min. em göteborg sommar tour nr 2, långdistans på getryggen. 7,3km och jag hade 71min och då jag sprang mycket långt runt blev löpsträckan 10km. dock stukade jag foten hyfsat illa till 1an och stod still och promenerade en bit, men kom igång hyfsat och riktigt bra mot slutet då jag vågade springa på igen, men därav mycket val av stig och väglöpning. riktigt kul bana dock och kändes kul att vara så pass pigg på slutet. emil distanserade mig med 10min typ men mot slutet kunde jag nästan matcha honom :-). med uppv och nedjogg tot 90min. snitt 167 och max 178. för karta klicka här
torsdag gbg summer tour 3, medeldistans på björnåsberget (med start från furåstjärn, me liiiike!). var riktigt sugen på att springa fort och höll ihop det bra hela vägen sånär som på en kontroll (ett stup på sluttningen, trodde inte det kostade så mycket tid som det gjorde, men det är svårframkomligt...) och sedan på ett vägval, men i det stora hela bra och matchade nästan grabbarna på sträckorna på slutet. måste dock försöka att planera sträckorna direkt så att jag inte behöver konstra till det nånting under tiden... lite passiv från start också, men skönt att få känna lite bättre flyt under ett helt lopp och pigga ben. hade 40min på 4,3km och med uppv och nedjogg tot 70min. 180 i max och 170 i snitt.
fredag backintervaller i backe upp till hunneberg (t-hättan) i riktigt brant backe. körde mina maxintervaller med 3.15joggvila emellan varje. körde 6st mellan 50-56sek. var slitigt i värmen och längesen jag körde backe, men kämpade på ordentligt. lång uppvärmning också för att komma ifrån skogssluggersteget litegrann, värmde upp 30min där jag hade 20 flugor runt mig konstant, så blev änna lite fokuseringsträning där också. sedan intervallerna och nedjogg 10min. tot. 65min. kom inte högre än 174 slag/min, brukar komma högre, men har sprungit i en lite flackare backe, varit lite mer maxtränad tiidgare, men det kommer. ska försöka köra detta pass ett par gånger till innan oringen.
lördag långpass med grabbarna från stugan. otroligt härligt och rogivande pass inklusive bad i västra långvattnet på slutet. sprang på många av favoritstigarna runt getryggen och bara myste. 1h 55min och 19,32km löpta. snittpuls 157.
söndag VILA,

TOTALT VECKA 26 = 9 timmar 15 minuter

Träning när den är som bäst. Många kvalitetsträningar och riktigt roliga sådana i kanonväder. Kan det bli bättre? Just nu myser jag.




Kommentarer
Postat av: kickoff göteborg

Bra jobbat, fortsätt med det. Bra artikel, jag gillar det verkligen interesting.Give mer information om detta ämne. Ingår fler saker i framtiden i denna blogg...Tack för att dela dina bästa minnen .... Jag gillar din blogg.



2011-06-09 @ 12:22:53
URL: http://oceangroup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0