Vecka 25, Nort:2 och 3

måndag model event på KTH/GIH. uppvärmning 16min. sprint i moderat fart och sedan lite test av vägval på några sträckor 21min. lite mer jogg totalt 40min.
tisdag nort:2 sprint kval. 17:19, 2:21 efter Niggli och 2sek från final (31:a). Ett helt ok lopp fram till 13e där jag låg 12a, sen kom en längre sträcka asfaltslöpning och jag blir trött, läser inte kartan ordentligt, får för mig att jag kan komma igenom ett hus för att det är gråmarkerat, springer dit, det är ju inte grått, och får springa tillbaka och tappar 30sek. INTE OKEJ. Surt att missa att ens gå vidare från kvalet, men sedan fixade Emma A, Mari Fasting och jag ett eget kvartsfinalheat efter tävlingen så även vi fick känna på hur det var. Dock var kontrollerna inplockade och det störde litegrann. Hade lite dålig framförhållninh vid 4an, annars tog jag bra vägval och sprang in precis bakom Mari. Våra tider kändes förövrigt helt ok jämfört med de som sprungit innan. Total löpning denna dag kan uppskattas till 27min snabbt och 50min uppv/nedj. totalt 1h 17min.
onsdag VILA, hemfärd till Götlaborg.
torsdag fm fmlöpning med mamsen i skog och på stig. 7,5km och 49min. :-) snittpuls 145. skönt att bara ut och springa lite utan att tänka. körde sedan lite styrka i 25min. blandad bål och ben. em uppv 21min. sedan 10x1min med 2min vila. ville få känna lite fart och komma igång med lite intervalllöpning så blev mina formtoppningsintervaller. haha. hade lagt dom snällt också så att alla gick på platten i princip. men sprang på ungefär 3:50fart och kom ju inte riktigt upp i puls eftersom jag sprang så korta med så mycket vila (vilofart 5.30/km), men ändå bra att få benen att röra sig lite snabbare iaf. nedjogg över masthöjden (fint!) 13min. totalt 1h 4min.
fredag model event norge. lurig och rolig terräng som passar mig. hade bra koll på orienteringen och kände mig trygg i det. sprang lugnt i 35min.
lördag fm jogg med emma j i mosse och på väg. 27min. skönt att komma ut på morgonen. em medeldistans jaktstart nort:3. gick ut som 32a, men med flertalet placeringar inom räckhåll. började bra om än något passivt, men kom in i orienteringen ok. gjorde några sekunder där jag tvekade till 6an och sedan gick boet bra, men gjorde en dålig sträcka till 15e och tappade även till 16e där jag gick ut på vägen. men i det stora hela ok till varvningen och då hade jag en stor klunga en halvminut fram. uppför hygget var det tungt, och jag ångrar att jag inte var mer offensiv där då hade jag kunnat få kontakt med klungan kanske. gjorde sedan en liten bom på 21an och tappade ytterligare lite. till 22an fastna jag med foten i en skreva och tappade ytterligare. min förhoppning var då att klungan skulle göra en krok på 23an, men det gjorde jag istället då jag tolkade kurvbilden fel och hade inte riktigt koll. men inga hit bakifrån och jag blev 28a, så positivt iaf. men det märks hur det lönar sig att orientera rätt och sedan våga vara offensiv på slutet. hade 50:17 och var 3.45 efter bästa tid. med uppvärmning och nedjogg totalt 80min. för karta klicka här kväll rockgympa med beata och emma a. en låt hopp, en låt mage, en låt ben och en låt rygg x3. vad kan det ha blivit totalt? 50min ungefär. skönt att köra ett bra styrkepass.
söndag långpass med beata på grymt fin karta med utsatta kontroller precis vid hotellet. läckert att springa iväg kvart över 7 på morgonen. vi var ute i 1h 40min på en bana ungefär 10km. riiktigt roligt och skönt pass!! för karta med gps klicka här

TOTALT vecka 25 = 8 timmar 27min.

ptja, man lär ju sig alltid nåt av de här världscuperna iaf. närå, men det har varit riktigt roliga tävlingar och jag har insett att jag kan komma hyfsat långt med att göra tekniskt bra lopp. nu gjorde jag inte det denna gången, men med lite rappare ben och lite mer självförtroende i det fysiska och få känna lite kontinuitet i flytet så ska det nog kunna bli ganska bra ganska snabbt. riktig energikick med långpasset i söndags. otroligt härligt!! nu är jag taggad på att få en månads bra, skön och rolig träning innan o-ringen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0