Vecka 24, NORT:1 och Jukola

måndag kort OL i fantastiska marker i Umeå. Riktigt rolig medeldistansbana på 3,8km. sprang väldigt långsamt för att återhämta mig, men försökte jobba in ett bra ol-beteende vilket jag lyckades med mestadels. Upp med blicken och läs inte för mycket detaljer. Förenkling, är bra ledord i den terrängen. Hade 39min, snitt 146 och max 168. värmde upp litegrann innan också så 45min.
tisdag kort OL med med två snabbare perioder för att få lite ol i högfart. kontrollerna satt väldigt öppet och fint så det blev ingen riktigt utmaning i kontrolltagningen, men var ändå roligt att trycka på lite även om det kändes kasst. kände mig svullen i bröstet och anade oråd eftersom brorsan va förkyld, så avbröt och joggade hem. 50min.
onsdag VILA och en kamp att ta sig från umeå till helsingfors vilket ändå gick ganska smärtfritt.
torsdag fm jogg med beata på morgonen i läckert motionsområde. 4km 23,5min. em NORT stage 1, medelsprint. Samma här som inte för medeldistansen i Luleå, kände mig bra förberedd, men lik förbannat gör jag allt fel till 2an. blir så enormt besviken och fortsätter att genomföra sträckorna ganska dåligt. klarade inte av att ta vägvalsbeslut och hej o hå. väl på sprintdelen gick det bättre. och jag mäktade med en (45:35) 36eplats ca 7:20 efter Niggli. Men visst, jag lärde mig en del. Man behöver inte springa asfort så länge man går rätt. det finns mycket störningsmoment i skogen och det gäller att jag håller mig i min bubbla. Bara tänka orientering. med uppvärmning och nedjogg totalt 1h 15min.
fredag VILA och crêpesätande inför Venlan viesti.
lördag fm morgonjogg 15min. haha kändes som ett skämt, okej, lite bättre mot slutet så kom igång litegrann vilket var syftet... em venlan sträcka 4. gick ut som 56a typ efter lite upponer av mina teammates innan, men nu gick jag ut med samma inställning som inför luleålångdistansen och lyckades bra. orienterade ok, bommade lite på 3an och näst sista och lite sicksacklöpning på nån sträcka, men annars ok. spurtade ifrån norskan bak också vilket var skönt. plockade till 44eplats. hade 1h9min på sträckan, 10min efter Hausken. med uppvärmning och nedjogg 1h 50min. för karta klicka här
söndag VILA

TOTALT vecka 24 = 5 timmar och 18 minuter.

Tagit det ganska lugnt förutom tävlingarna för att inte åka på nåt dumt då jag känt av lite svullnad i halsen nåndag och sådär. Kul med nort, men tråkigt att det gick som det gick. Skönt att bara ut och orientera på Venla. Behöver allt självförtroende i orienteringen jag kan få. I övrigt har det varit en rolig tid med Luleå, Umeå, Finland (Cougar Town med Beata och skönt häng i Kråkö-stugan och Jukola)!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0