Vecka 23, Elitserier i Luleå

måndag VILA, något tjock i halsen
tisdag VILA
onsdag lätt styrka 30min.
torsdag kort löpning 8,5km 41min 4:50min/km. snittpuls 169. var varmt och jag hade lite svårt att komma ner i puls efter passet...
fredag fm jogg med ols i läcker luleskog 20min. em elitserie medel 48:49, 11min efter Elin Skantze. Kände mig bra mentalt förberedd och visste precis hur jag skulle göra, men lik förbannat gör jag precis som jag INTE ska till 2:an. springer iväg utan plan. Kollar inte riktning. Springer upp på en höjd. Tittar på andra löpare. Tror jag har koll ändå. Springer till fel höjd. Letar... Luras av en mosse som inte är med på kartan. Sen gör jag väl ändå något rätt eftersom jag försöker lösa problemet bra genom att direkt hitta en punkt där jag är helt säker på vad jag är och börja om, och hittar sedan kontrollen, men det tog lite tid... Avslutar banan helt okej. totalt med uppvärmning 1h 10min. karta med gps klicka här
lördag elitserie långdistans jaktstart. 11km. gick ut med målet att verkligen bara göra ett orienteringssäkert lopp och löpningen får bli därefter. började bra med ett stabilt vägval till 1an och fick kontrollen bra och passerade löpare. sedan tolkade jag kartan fel och har lyckats passera ett gult område utan att jag fattade det och kom alldeles för långt upp på höjden än vad som var tänkt. blir en lång extra omväg och tappar ett par minuter och alla som jag passerat till 1an är nu före igen. ligger bakom klungan och tar in hela tiden när de där framme tvekar. Blir lite klunglöpning och skosnörsknytning och trötta ben till varvningen. Men håller ihop orienteringen okej och lyckas trycka ifrån klungan på slutet och bli 9 (från 25eplats). tappat mycket på långsträckorna i tid, men det kommer. 1h 30min på banan + uppvärmning tot 1h 45min. karta med gps klicka här
söndag elitserie sprint. riktigt rolig sprint i kyrkbyn. bommar dock 1an där jag inte hade koll på husen och springer ett hus för långt och får runda åt fel håll och tappar tid. tappar även till 4an där jag hamnar en väg för långt åt vänster vilken jag inte ser på kartan och strular lite. sedan flöt det på ok, något fel vägval nånstans, men hade ändå bra koll inne bland småhusen mestadels. blir trött på slutet. 16:46, ca 1,5min efter Elin och 10a. med uppv och nedjogg totalt 50min. snittpuls 176 och max 189. kommer inte upp så nära max som jag gjort förut. alldeles för lite fartträning senaste månaderna.

TOTALT vecka 23 = 5 timmar 16 min.

Inte riktigt nåt flyt med kroppen eller det mentala, men ändå nöjd över att jag bet ihop på långdistansen och fick mig ett bra pass och en bra erfarenhet. Vill för gärna vara högre i resultatlistan dock och blir för besviken efteråt, men ta det lugnt, det finns orsaker till att det är så och det finns tid att jobba på framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0