Vecka 22, snart sommarlov

måndag fm simexamination och fotboll em järlas terräng-km fast det var inte så bra snitslat så det blev mer ett medel-km som jag genomförde dåligt för jag sprang jättemycket fel. hade 26min på 3,4km :) och jag tror jag var snabbare när jag och axel joggade och plockade in kontrollerna efteråt. men nu kan jag iaf slå rekordet med hästlängder nästa gång jag springer och nästa gång jag ska springa nåt liknande så ska jag löpa igenom banan en gång först. dock var det en bra bana med olika moment som mosse, hygge, uppför, nedför, stig, skog m.m. för min del blev det lite mer som intervaller eftersom jag fick slå av en del på takten ibland när jag kom fel. 172 i snitt och 186 i maxpuls på "testet". total träning 60min.
tisdag fm Fotboll i skolan em olteknik i velamsund. sprang en bana med målet att orientera bra, planera sträckan, fullfölja, ha koll och förenkla mycket. lyckades bra med det! ramlade dock och slog i knät på stigen efter 15e och det gjorde svinont. bestämde mig för att jogga hem efter det. dock var det ju bara ett rejält slag som resulterade i lite svullet knä, ett sår och snart ett fett blåmärke. hade 49min till fallet och sedan lite lugn jogg tillbaka. har förövrigt väldigt svårt att läsa denna typ av karta. otroligt dåligt tryck och liten skala. känns även som om kartan behöver revideras på sina ställen, men jag anpassade farten efter detta och då gick det bra. värmde upp 10min också så totalt 68min. 154 i snittpuls på passet. för karta klicka här
onsdag fm Fotboll i skolan em Stockholm city cup 3, 2,4km i Karlbergsparken. 12:02 = 2:a, 11 sek efter Iveta Duchova från Linné. Uppv 20 min. = totalt 32min. (Joggade inte ner och stretchade inte. Dumt dumt dumt...) men jag är nöjd med loppet. inga jätterappa ben, men förklaringen är allt fotbollsspelande :P, men jag höll ihop loppet bra (dock var det ju inga stora problematiker). jag hade jättebra framförhållning. såg inte en kontroll bakom en buske på slutet (15e) och blev lite stillastående, annars nån liten vägvalsmiss nån sekund, men i det stora hela bra. Karta med GPS här. för winsplits klicka här
torsdag löpning på gärdet/djurgårn i värmen. 8,5km 43min, 5:05min/km, 163 i snittpuls. var lite otaggad innan start, men då träffade jag på grannen under (ledtråd: tänd ett ljus på julafton) och han undrade om det var maran som jag tränade för, men nejnej, blev mitt svar, men han tyckte ändå det var otroligt duktigt att vara ute o springa sådär. då var jag ju tvungen jjuatt genomföra passet bra också. ;) när jag kom hem körde jag styrka, bål och lite lår o vader 20min. totalt 63min.
fredag fm fotboll i skolan (sista gången... =/..) och jag blev "ribery" av min klasskamrat. en rätt shysst jämförelse tycker jag. ;) men det var sjukt kul och vi spelade mycket match!! em elsa och jag ritade in lite kontroller + hittautkontroller kring brandområdet i nackareservaten och sprang varannan kontroll ganska lugnt. jag orienterade bra och vi körde med att vi berättade hur vi orienterade och det är alltid nyttigt för då var jag tvungen att tänka till ordentligt och planera varje sträcka, precis som jag ska göra i vanliga fall. gav ett skönt flyt för jag tänkte smart och hade koll hela tiden även när jag låg bakom elsa. 65min, men snittpuls på 138 bara (stannade en del vid kontrollerna ibland och diskuterade lite). men otroligt fin kväll och terräng!
lördag lidingös jukolaträning i domarudden (åkersberga). 6,7km och 60min. tyvärr vart vi inte så många på dambanan och jag var nog den enda som gick runt tror jag :P, men kontrollmässigt gick det bra, men slarvade en del på de längre sträckorna. planerade inte sträckorna ordentligt. i övrigt var det fint men väldigt tufft och det kändes som en bra förberedelse inför jukola. råkade tyvärr trycka av gpsen men här är kartan utan rutt. och snitt och maxpuls innan jag tryckte av den var 164 och 178. totalt med uppvärmning 75min. (kartan kändes inte pure färsk, stigarna var vääääldigt otydliga bland annat. saknades lite speed i kroppen också, borde väl egentligen tryckt på lite mer för att inte riskera att fastna i seglunket i orienteringen..)
söndag lugnt långpass med elsa och david från saltis och i skogarna där. riktigt fint. orienterade mestadels och sprang var tredje kontroll. inga problem för min del. skönt. 1h 30min.

TOTALT VECKA 22 = 7 timmar 32 minuter + en jäklarns massa fussball :)

Haft en riktigt kul vecka och det behövdes. Körde nog nåt pass för mycket för kände mig lite kittlig i halsen på söndagskvällen. Menmen! Kände mig dock stabil i orienteringen även om det inte blev några direkta maxinsatser Ol-tekniskt (förutom sprintcupen då).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0