Vecka 30, O-ringen

måndag o-ringen etapp 2. medeldistans. 42:28 = 21:a (6:55 efter s.niggli). samma känsla som under etapp 1. kroppen känns bra, men huvudet är inte med för fem öre. otroligt ofokuserad på rätt saker trots att jag verkligen försökte ladda och göra "allting rätt" innan. gnistan fanns inte där av nån anledning. bommade nästan alla kontroller efter 2:an. några som gick lite bättre på slutet. otroligt stressat genomförande. synd, banan hade passat mig bra. läs kartan, se problemen, se svårigheterna, anpassa farten och gör som du vet att du kan!! 168 i snitt max 181. totalt med uppv och nedjogg 70minuter. för winsplits klicka här. för karta med gps se här
tisdag fm jogg med elsa 18min. kändes helt ok. em oringen etapp 3, sprint. nej, inget stämde idag heller. klarade inte av att ta snabba beslut och velade något otroligt. för mycket fokus på folk runtomkring... pricken över i:et som speglar hela mitt lopp var att jag stämplade sista kontrollen och kunde inte komma ihåg om jag stämplat näst sista och sprang därför tillbaka och stämplade båda kontrollerna igen. tidstapp 40sek... totalt med uppv och nedjogg 50min. snitt 175, max 187. för winsplts klicka här. för karta med gps (inte 100% korrekt dock) klicka här
onsdag morgonjogg 20minuter. behövde lite tid löpandes för mig själv...
torsdag etapp 4, förlängd medel. visste att denna distans skulle passa mig bra och det var en lite bättre känsla innan start denna dag. lyckades tyvärr inte med att bortse från saker runtomkring mig utan la bitvis för mycket fokus på det och mäktade med två större bommar. men inte alls besviken på samma sätt trots det då jag ändå kände att jag gjort mer rätt idag än tidigare. blev 8:a på 40:53, (3:11 efter s.niggli). ligger nu totalt 13:e, 25:29 efter simone, flera löpare tätt efter, lite längre fram... snitt 173 max 189. totalt med uppv och nedjogg = 70min. för winsplits klicka här. för karta med gps klicka här
fredag etapp 5, förkortad långdistans med jaktstart. ännu lite bättre känsla inför start idag. kände mig lugn och fokuserad på mig själv trots en kanske lite stressad situaton med två löpare ut bakom inom 15sek. men var helt inställd på att bara göra mitt eget lopp och kroppen kändes bra. inledde väldigt bra, kom lite snett på långsträckan, men inga problem. är uppe på 11:eplats. kartan hade suddats ut vid 7:an så där la jag bort 35sek. blev lite stressad och regnet öste verkligen ner nu, men fortsatte på riktning och litade på mig själv. kom fram till min sista säkra (höjden med tornet), men blir jätteförvånad när jag kommer dit för jag ser inget torn i verkligheten. "var kan jag vara? jag måste ju vara rätt?!". står där nära 40sek innan jag ser tornet som var halvomhalvt nerrivet. springer sedan och tar kontrollen. blir lite stressad till 9:an och 10:an och springer snett flera gånger, men inga problem i kontrolltagningen. tappar iaf 40sek till på detta. sedan är det nästan 1km löpning och jag hinner tänka att de jag passerat nog ändå inte passerat igen, men är nu helt själv. fortsätter och kommer in i orienteringen lite mer och försöker vara så offensiv jag kan. springer på kompass till 13.e och kommer till gulmossen och tar ett par extrakollar för att vara helt säker på att jag är rätt. sedan rätt mycket löpning in mot mål, men hör i speakern när jag närmar mig att 10:eplatsen är precis före, men ändå utom räckhåll. springer imål som 11:a, men har tagit in mycket tid på de framför och ser sedan att jag hr 3:e bästa etapptid (61:01) 2:39 efter b. holmström. skönt att sluta bra. blir sedan uppflyttad till 10:eplats p g a en diskad löpare. sjukt att jag blir 10:a efter hur jag agerade E1-E3 som var under all kritik. avslutningsloppet var dock med facit i hand väldigt bra så skönt att avsluta på topp. snitt 171 och max 188. totalt med uppv och nedjogg 90min. för winsplits klicka här. för karta med gps klicka här
lördag VILA
söndag lugn löpning/svampplockning med mamsen. 50min löpning blev det iallafall. skönt att komma ut lite. körde sedan lite vanlig styrka i 30min.

TOTALT vecka 30 = 6 timmar 38min.

Se separat inlägg om fler kommentarer om O-ringen.



O-ringen etapp 3, sprint.
Foto: www.sepro.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0