Vecka 29, inför O-ringen

måndag VILA
tisdag 7x3min intervall med 1min vila. snittfart 3:44, 3:43, 3:50, 3:40, 3:40, 3:40, 3:39min/km. Flöt på fint. Max 183. Uppv 12min och nedjogg 14min. Totalt 52min. Sedan ordentlig stretch. Kul med bra sparring idag.
onsdag Löpning 52min, 11,6km snittart 4:29min/km. Blev avsläppt på väg till Anneli. Johan och jag hade räknat på avstånd och hastighet dagen innan för att komma fram samtidigt så han blev avsläppt drygt 2km före mig och därefter sprang vi mot badplatsen. Han kom ifatt när vi hade 100m kvar så det var rätt bra uträknat. :) Var riktigt varmt att springa.
torsdag var ute och "rastade" mor, far och familjen axelson i tösjöskogen. trevligt det! hade svårt när anders satte in stöten i slutet, speciellt när det vankades kantarellplock samtidigt. ;) 50 minuter. puls: låg. körde lite styrka efteråt 15min.
fredag 8x1min intervall med 2min joggvila. skönt att komma upp lite på tå och känna lite fart. kändes väl ok. 45min. max 167.
lördag VILA, hoppade över joggen...
söndag o-ringen etapp 1, 8,3km. började helt okej, men inget riktigt flyt. strulade sedan till det rejält på två kontroller där jag egentligen var påväg rätt men litade inte på mig själv och kollade varken riktning eller något annat. kändes annars helt okej i kroppen. insåg det nog för sent dock då det fanns mer krut även efter målgång. i övrigt regnigt som fan och kallt. pannkakor har aldrig smakat så gott som när jag, efter lite felcykling till slut kom hem...  plac 26, 1:08:11 (11:59 efter s. niggli). totalt med uppv och nedjogg = 1h 35min. med 175 och max 187. för winsplits se här. för karta med gps se här

TOTALT vecka 29 = 5 timmar 8min.

Ingen bra inledning på O-ringen veckan trots bra känsla både i kropp och knopp innan, men var inte samma när jag steg upp och det vankades tävling på söndag morgon. Alldeles för svårt att fokusera på rätt saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0