Vecka 28, Hallands 3-dagars

måndag backintervaller 6 st max i mastbacken. löpning innan 7km 39min. därefter 52 på den första och sedan 55 sek på resten. maxpuls 174. snabb återhämtning. mellanjogg 4min. därefter nedjogg med bad i delsjön. behövdes denna otroligt varma dag. nedjogg 21min. tot 1h 25min.
tisdag keps-ol. löpte i lag med måns som jag tycker imponerade tillsammans med egil! H18pojkarna e på g! iaf så blev det 9 intervaller lite mellan 1 och 5min. :P (totalt 25min 25sek intervalltid) några alltså lite väl långa (och vilan rätt lång också, men höll igång med jogg hela tiden), men mestadels bet jag i riktigt bra i ryggarna på grabbarna, vilket tog lite nöd på orienteringstekniken ibland, men mitt mål med passet var riktig högfartslöpning i terräng mer än den tekniska biten eftersom jag ändå kört så himla mycket teknikpass senaste veckorna. med uppv, mellanjogg och nedjogg totalt 1h 30min. max 183.
onsdag fm lugn löpning med mor och far 49min, sedan styrka 35min. vanliga övningarna. börjar nästan känna mig lite stark, men bara nästan.. :P tot 1h 24min. em löpning till lerum för att hämta mammas cykel 34min och 7km (4.50mi/km). medelpuls ca 160. sedan cykel hem så fort jag kunde på mammas damcykel 9,4km och 26min. tot 60min
torsdag VILA
fredag fm jogg 17min. alltid skönt att mjuka upp lite inför tävling. em hallands 3-dagars etapp 1, medeldistans 3,6km. 21:06, 2:a, 36 sek efter Tove Alexandersson. Inledde dåligt med 1min bom totalt på de två första kontrollerna, sedan kom jag igång bättre med en bra period på mitten. Nåt litet misstag på slutet också, men ett sånt får man räkna med när det är så snabbt och så mycket kontroller. Men inledningen hade ju kunnat göras bättre. Blev stressad av att det var så otrooooligt mycket folk i början, men skönt att jag skärpte till mig och att det ändå räckte långt. totalt med uppvärmning och nedjogg 45min. snittfart 5:14min/km. snitt 175 och max 190. för karta med gps klicka här (rutten vart konstig till 14e kontrollen. jag sprang inte i en cirkel som rutten visar...)
lördag hallands 3dagars etapp 2 långdistans 6,4km = 45:59 = 1:a. Vann med 1:36. Gött! Var ett bra lopp sånär som på lite slarv och osäkerhet till 5an bland annat. var ett grönområde precis vid stupet och fick fel riktning ut, men inget större tidstapp. var otroligt trött på slutet och trodde att tiden rann iväg, men alla verkar ha varit trötta och jag höll ihop det bra. med uppv och nedjogg totalt 1h 15min. snitt 173 och max 187. för karta med gps klicka här
söndag hallands 3dagars etapp 3, långdistans jaktstart. gick ut i ledning ca 2,5min före elsa och 3,5 före tove a. betryggande så planen var att springa kontrollerat och orientera smart och rätt. det gjorde jag sånär som på en 30sekmiss på 10an. var egentligen medveten om att jag låg för högt upp, men korrigerade sent. sprang hela loppet med en skön känsla av kontroll och sprang imål som segrare! tove slog mig med ca 1,5min på etappen där jag ändå hade andra bästa tid. kände mig mycket piggare idag och behövde inte ligga o kämpa så nära max som jag fick göra sista km dagen innan. snitt 173, max 186. tid på banan 41:20 typ och med uppv och nedjogg totalt 1h 10min. för karta med gps klicka här


TOTALT VECKA 28 = 8 timmar 46 minuter

Sista ordentliga veckan innan O-ringen och en riktigt bra genomförd sådan. Jätteroligt med segern på Hallands 3-dagars före många duktiga löpare. Banorna var korta (vilket på ett sätt var skönt) och kul med varieringen av terrängen. Kul att genomföra första etappen så bra då det var en väldans löparbana (skogssprint typ), och skönt att se att jag löpmässigt hävdar mig bra jämfört med de andra. Likaså de andra etapperna när det blir tuffare, tyngre och annan orientering. Jag märker hur långt det räcker av att minimera misstag och det lyckades jag väldigt bra med under de tre tävlingarna. Detta tar jag med mig till O-ringen! Något som gjorde att jag orienterade så bra var att jag lyckades med att ta en kontroll i taget och genomföra varje sträcka med fullt fokus. Skönt att veta att jag orkar både fysiskt och mentalt.

(Note: Har även laddat upp kartor från GBG Sommar Tour.)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Härligt att du tränar på så bra. O-ringen kommer att bli kul!

2010-07-19 @ 12:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0