Vecka 27, Göteborg Sommar Tour 4-5

måndag fm löpning så snabbt jag kunde 6,7km ministig hemifrån. 35,5minuter. max 184slag/min. se karta för rutt här. därefter lugnare löpning på väg som nedjogg (sket ju i uppvärmningen, men kan ju vara duktig att jogga ner iaf :P) 18min. tot 53min. em styrka 30min. som vanligt lite blandat bål och ben.
tisdag göteborg sommar tour:4. rally-ol med 6 delsträckor: uppför-ol, kontrollplock, kompass-ol, mosslöpnings-ol, långsträcks-ol och nedförs-ol. emellan varje var det en joggsträcka som man max fick ha 3min på. har inte sett några resultat än, men i det stora hela helt ok, men gjorde en ordenlig vurpa till första kontrollen på plocken och hade svårt att springa på några minuter, men kom sedan igång igen, resulterade dock i lite bom på den delen. fick en kick på andra mosslöpningsdelen vilket var gött! 41min på banan + uppv och nedjogg tot 70min. snitt 169 och max 185 slag/min på banan. update: nu har jag sett resultat och det var som jag kände, en stabil insats av mig och maria och jag var hyfsat jämna på det mesta förutom kontrollplocksdelen där jag tappade en del, men hon missade en stämpling på en och har tappat mycket tid ser det ut som. för karta klicka här
onsdag löpning hem från dämmet i jonsered. 13,8km och 1h 14min. snitt 156 och max 171. stigen första tredjedelen hade blivit igenvuxen av massa gräs sen sist jag sprang där så var lite svårframkomligt. kände mig ganska slö också och höll väl igen något uppför för att inte gå mig för stum. sprang dock på ungefär samma tid som förra gången så det var la okaj. nu blir det fotboll och hemodlade jordgubbar. :)
torsdag göteborg sommar tour:5. medel-ol 5km på lackarebäckkartan. startade med 30sek mellanrum. ännu ett suberbt arrangemang (tack fam. axelson!!) och jag lärde mig något idag och jag tackar maria för att jag kom ifatt och sedan fick en liten spark i rumpan om att öka tempot. andra halvan av banan sprang jag alltså snabbt och bra, med bra fokus på mig själv. inledningen något sämre med en bom där jag nästan var framme vid kontrollen, men såg ingen sten och sprang åt andra hållet samt en kontroll där jag stod på punkthöjden, men inte såg skärmen. men i det stora hela bra. 43:13 på banan och först i mål och även seger på banan?. gav merskak. sedan lång nedjogg runt norra långvattnet med emma. tot 1h 20min. för karta klicka här
fredag VILA
lördag långpass från öisgården på lackarebäck och gunnebokartan med micke, johan och emma. 1h 40min. 6min/km och 16,6km behagligt löpta. 154slag/min i snitt och 178 i max (uppför heleneviksbacken tror jag). imorgon väntar 2 pass på herrestadfjället i 30 gradig värme. blir nog bra!
söndag fm ol på norra delen av herrestadfjället. allså... spring aldrig där på sommaren i 25-30 gradig värme. det är liksom... ganska tufft. speciellt utan vätska (klant!!) och för lite frukostmat i magen. de första 25 minutrarna gick utan problem. löpandes. sedan blev det mer och mer brottandes med grästuvorna och stapplandes för att stå upprätt. men tro det eller ej så fanns förståndet kvar (som är lite annorlunda hos sånna som mig, för hos "vanligt" folk hade förståndet satt in redan innan och jag hade aldrig gett mig ut, men är man en ung och dum hårdsatsande elitorienterare så är man... :D) och jag började vända hemåt. men efter lite snurrande bland stigar och mossar (där jag f ö la bort en pallplats på jcup medel 08) så insåg jag att jag var lite väl sliten, men ooooj vad gott vattnet och bananen smakade när jag kom tillbaka. :) 1h 10min ol/skogslöpning iaf + uppv till start 15min.
em ol medel. vätske- och matdepåerna påfyllda och regnet hade blött ner alla buskar samt gjort luften lite mer syrerikt så det var en revanchsugen lina som stod vid startpunkten. sprang iväg och genomförde ett bra lopp. blev ikappsprungen av johan och micke på slutet och fick en liten tempohöjning/hets de sista kontrollerna. fick också för mig att jag trampat i ett jordgetingbo och att det var jordgetingar som stack mig på benen (men var nog inget värre än några bromsar) men det resulterade i bom på sista kontrollen och både micke och johan kunde passera. lite skyller jag också på brorsan som distraherade mig med evert taube-sånger... men visst, man ska vara beredd på allt... uppv 12min. 43min på banan. och 6min nedjogg. totalt 61min.

TOTALT VECKA 27 = 9 timmar 13 minuter





kuriosa: gick in och kikade resultat från jvm i danmark (där svenskarna sköter sig fint!) och såg bannern på hemsidan, "men där är ju jag!". en bild från målgången på stafetten med jenny, beata och mig. åh vilka härliga minnen!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0