Vecka 2, mer löpning på schemat.

måndag sprang till järlas styrkegympa, knappt 11km 50 minuter. 4.50min/km. slirigt i snön på cykelbanorna men roligt att springa från ett ställe till ett annat. därefter körde jag cirkelstyrka, mage, lår, rygg och sida framförallt. 50 minuter. trööött som fan i låren på sista bastusittomgångarna. jisses...
tisdag uppvärmning 11min. sedan intervaller. 4min max 1min gångvila och sedan 3min 70%-fart ungefär. körde 2 sådana sedan vart det toapaus. magpaj... så hakade på de andra igen på deras 3min i 70% fart sedan körde jag 2 intervallomgångar till. 4min(1) = 3.50min/km. 4min(2) = 3.46min/km. 4min(3) = 3.49min/km. 4min(4) = 3.48min/km. bra med elins rygg att borra efter framför. sprang sista intervallen själv och lyckades hålla lika bra fart där. skönt att veta. hyfsat bra fäste i snön också. sprang jämte ett skidspår så det var bra tilllplattat och inov8 är tamejtusan grymma allså. jaja, trött vart jag iallafall och magen fick jobba hårt för att vilja vara med. hade haft tufft på en 5e intervallomgång idag... hade lite mellanjogg där mellan 2:a och 3:e. nedjogg 9min. totalt 55minuter.
onsdag sthlm mila by night. gick dåååligt. okej i början, sen tog jag toapaus och sen tappade jag bort mig. gick många minuter. sedan fick jag jaga. och det var jobbigt att springa förbi i lössnön. vart 2,43 efter elin som inte heller gjorde nåt superlopp. :P 67 minuter. uppvärmning och nedjogg totalt 90 minuter.
torsdag VILA, snorig
fredag VILA, förkyld
lördag VILA, förkyld
söndag VILA, förkyld

TOTALT VECKA 2 = 4 timmar 5 minuter.

Synd på förkylningen... körde nån dag för länge än vad kroppen pallade innan vila. Dock inget halsont utan bara snorig och lite svullna mandlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0