Vecka 1, gott nytt 2010, skolstart

måndag VILA. skolarbete ska göras och kroppen behöver återhämtning.
tisdag kallt som faen ute så ville inte sätta min fot där så det blev 60 minuter hemmastyrka. började med lite uppvärmning, smidighetsövningar och benböj. sedan vart det mycket mage, rygg och sida och framförallt lår. körde även vader, tåhävningar och på balansplatta. riktigt skoj faktiskt.
onsdag skidor 1h 25 minuter, 15,2km. ont som tusan i gamla vanliga hälen sista 20 minutrarna. lite för mycket skidåkning kanske...
torsdag skidor 1h 30 minuter. skitont i hälen igen, men går ju bra att staka förutom att jag inte orkar staka. :P ska testa löpa lite imorgon för att se till så att det inte gör ont då också utan bara när jag åker skidor...
fredag fm löpning 30 minuter. 5min/km. hade alldeles för mycket kläder på mig så jag kokade och fick ta av mig vantarna i -13. men inget ont i hälen trots hårda sarva-skor. skönt. kanske ska varva löpning med skidor nu.
em skidor 1h 25 minuter skidor. 15km. mycket bättre i hälen.
lördag skidor 1h 38 minuter. 18,7km. bra i hälen. har lärt mig att vrida foten lite litegrann i varje bakskjut för att inte få trycket rätt på där det onda är. funkar finfint! kände mig riktigt pigg idag! kul!
söndag skidor 1h 20minuter 14km. tvärtom idag. trött! speciellt överkroppen. med all rätt kanske...

TOTALT VECKA 1 = 8 timmar 48 minuter

Mycket skidor igen. Lika bra o passa på medan möjligheten fanns och samla extra mycket sug efter löpning som jag har nu. Sen är det ju fortfarande snö och svinkallt, men det är en annan femma. Ont i hälen några pass som sagt, men ingen fara för löpningen och på de sista passen denna vecka gjorde det knappt ont alls. Bra bra. Ser fram emot en vecka med lite mer löpning nu.





Kommentarer
Postat av: Stomp

Akta dig för otyg som hoppis, skuttis samt för mycket skidåkning. Ols har också fått ont i hälen av skidorna. Löpning och orientering är receptet!

2010-01-10 @ 13:29:38
Postat av: Pip

Stomp> Otyg och otyg. Ska du säga. Rykten går om att du är hemma hos serviceteamet och åker du med. Dock har jag inte haft ont i hälen på de två senaste passen då jag hittat ett sätt att åka utan att få ont. Men nu ska jag löpa denna vecka. Orientering är svårt att få till i detta snöhelvete.

2010-01-11 @ 07:51:26
Postat av: Anneli från Tjörn

Härligt att se att du ligger i som en rem, Lina. Tror definitivt att det är bra med allsidig träning. Ska fortsätta att följa dina ansträngningar så att jag kan se när jag ska gå in och peppa ;-)

2010-01-15 @ 16:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0