Vecka 31, vanlig träningsvecka

måndag ol lång 7,3km på getryggen (sprang om o-tour:2-banan, fanns lite vägval att testa). kändes okej i kroppen och pressade inte på även om benen var rätt tunga på slutet. hade 65min (6min bättre än förra gången, men då stukade jag foten till 1an och stog still ett tag samt att jag denna gång tog lite bättre vägval samt kunde vara mer offensiv mot kontrollerna eftersom jag vart där en gång förut. men det är något att tänka på ändå. genomförde inte långsträckan tillbaka så bra, var lite väl passiv i forceringen. med 173 och max 183. (blev alltså ett rätt hårt pass då pulsen nästan låg i paritet med vad den gör på tävling...) med uppv totalt 75min.
tisdag 12x2min-intervaller med 1min vila. eftersom passet igår blev hårt så bestämde jag mig för att ta det lite lugnare på intervallerna och låg kanske 10sek sämre i km-fart än vanligt. men var rätt skönt att springa på det sättet då jag kände att jag kunde springa avslappnat och inte förta mig men ändå springa fort. på de två sista och framförallt den sista kunde jag inte hålla mig och tränade spurtkapacitet. ;) totalt 59min med uppv och nedjogg. snitt 161 max 186.
onsdag långpass hemma. sprang först 45min själv och sedan plockade jag upp morsan så fick lite sällskap andra halvan 8totalt 1h 30min). snitt 152. sprang lite fortare första delen för att sedan bli lugnare. sprang på liten knagglig stig. snitt drygt 6min/km.
torsdag ol medel 6,8km på getryggen. uppvärmning 5min. 56:07 på banan så totalt 61min. 162 i snitt och 175 i max. till tvåan såg det inte alls ut som jag hade föreställt mig och det resulterade i att jag fick ändra vägvalet något och hade sedan inte stenkoll i kontrolltagningen och var alldeles för långt åt höger. här gick nog ett par minuter tyvärr. var rätt handlingsförlamad när jag insåg mitt misstag. bestämde mig sedan för att springa rakt på till 4an, men man kan väl säga att det inte var direkt lättlöpt rakt på... bra kontrolltagning dock, men vet inte vad jag kan ha tappat på det. därefter gick det bra. ett litet misstag på ett stup på slutet... lite mage och armhävningar efteråt :P. för karta med gps klicka här
fredag VILA, bakdag med mamsen.
lördag 6xbackintervaller i mastbacken. uppvärmning 25min, intervaller 26min och sedan nedjogg 30min. totalt 1h 21min. batteriet i klockan dog, så har inga pulsmätningar eller tider på intervallerna tyvärr... men det kändes bättre än förra gången, jag orkade hålla uppe kroppen mer och växla fart lite bättre när det planade ut. kom fram till att det är mycket mentalt och på 5:e eller om det var 6:e så banade jag iväg i tankarna litegrann och då märkte jag snabbt att tempot saktades lite och jag fick öka lite igen för att komma upp på max.
söndag långpass på liten stig på skatås. 2 timmar och 20,4km löpta. 5,55min/km i snittfart. sntit 152 och max 175 (uppför getryggen som vanligt :P). ett bra pass!

TOTALT vecka 31 = 8 timmar 6 minuter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0