Vecka 16, SM Natt och Stigtomtakavlen

måndag VILA, efter helgens tävlingar och för att vara återhämtad mot helgen
tisdag tjeckisk olstafett. sprang först med sara och sen med frida. uppv 12min. därefter intervaller ca 250-300mlånga. 18:57 effektiv intervalltid med joggvila. intervaller mellan 1-2min (13st). mellanjogg mellan två set samt nedjogg 13min. totalt 1h 20min. maxpuls 189slag/min. orienteringen flöt okej, litade på mig själv, hade lite svårt att snabbt hitta tumgreppet, men skoj var det. tog dock slut på energi (ätit för dåligt till lunch) och fick kämpa rätt hårt.
onsdag 10milaträning trollhättan. 5,2km (6,2 på gpsen) hade 40:10 på banan. hade som mål att hålla i riktningen och orientera lugnt och metodiskt utan tanke på löpning. blev ändå något ofokuserad när jag kom ifatt annan löpare, vilket resulterade i nåt litet misstag, men lyckades ändå hålla ihop det helt okej. försökte även tänka lite "natt" på de längre sträckorna för att förbereda mig litegrann till fredag. :P max 182, snitt 173. tot 60min med uppv. för karta med gps klicka här. för resultat klicka här
torsdag myslöpning på småstig från skatås upp på getryggen och runt västralångvattnet och upp runt masten och litesådär. hur fint väder som helst och stannade nån minut och njöt av utsikten över västra. mums mums mums! 9km 55min. + lite planka 5min. tot. 60min.
fredag sm natt 9,4km. ja, what to say... ledde vid 4:an. haha. dit gick det bra. sen sket det sig. och jag är så besviken. hade verkligen satt upp målet att bara orientera och framförallt riktning, riktning, riktning. använda kompassen hela tiden. vilket fel gör jag? jo, jag kommer till en sten som jag tror är min: ingen kontroll. och då tittar jag på kartan och INTE kompassen och tror jag är vid en annan sten och springer fel håll. hade jag tittat på kompassen där och även nån minut tidigare så hade jag styrt mer rätt. fan. efter den 4min vart jag lack, vilket kanske var lite dumt, men det resulterade i ytterligare stora bommar. tankar om att bryta kom, men jag gav mig tusan på att få ett bra träningspass ändå. dock lyckades jag med att stämpla fel på näst sista. nej, jag kollade inte kodsiffran, men man kan väl ändå diskutera placeringarna va de kontrollerna. hade 80min på banan iaf och med uppv så vart det väl 95min. jorå, ett bra träningspass... (dock inte tekniskt) snitt 167 (tryckte inte direkt för glatta livet efter varvningen..) och 184 i max. för winsplits klicka här. för gps-trackingen, tryck här
lördag kort lugn jogg längs med bråviken. jättefint och jag kunde springa avslappnat och bara njuta av solen. fick stretchat ordentligt eftersom jag slarvade med det igår och kände mig laddad för morgondagen. 25min.
söndag stigtomtakavlen str 3 7,8km. = 55:44. YES! gud vad gött att det gick så bra. fick kanonutgångsläge av Helen och ffa Jennie som plockat till 5:eplats med lite lucka framåt men lite jagande lag precis bakom. gick ut lugnt och koncentrerat på mig och mitt vilket jag sedan höll i hela banan. hade en löpare i rygg i stort sett hela banan vilket jag inte brydde mig om. samma sak när jag kom ifatt löpare, nemas problemas. SKÖNT! höll på att göra en dundertabbe då jag läste från fel kontroll vid 13e och drog fel riktning 100m men fixade till det relativt snabbt och stressades inte av det. grymma hejarop vid varvningen och då det bara var en kortslinga kvar så kände jag att jag kunde öka och trycka från de där bakom och ohotat ta 4eplatsen. de va najs! otroligt bra för självförtroendet. det lönar sig verkligen att gå tekniskt bra och tempoväxlingsdetaljer kan få komma när tekniken sitter. med uppv och nedjogg totalt 80 min. snitt 178 och max 188. för winsplits min gaffel klicka här. för karta med gpsvägval klicka här


TOTALT VECKA 16 = 6 timmar 40 minuter

Oj redan vecka 16, tänk vad tiden går...
Japp, mycket OL även denna vecka och äntligen gav det resultat: söndag. sweet! Fick till det hyfsat i Trollhättan men inte alls på natten. Visst, jag hade inte laddat nåt speciellt för just det där med nattorientering, men jag vart ändå besviken över att jag orienterade så fantastiskt dåligt. MEN vändningen kom och den kom med besked. Stigtomta, otroligt stabilt lopp av mig och roligt att se att framförallt Jennie gör en så bra andrasträcka igen. Kul med en 4eplats i såpass bra konkurrens! Fysiskt börjar jag inse att jag är bra så när tekniken får allt fokus kan jag också göra rätt för mig och springa bra. Dä ä najz.


Oh, vad vi är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0