Vecka 15, göteborgsdubbeln

måndag VILA, första dagen på praktiken.
tisdag uppv 12min. OL-intervaller med Petra och Lilian Forsgren. 8 st, totalt 4,5km. (1) 3:02 (2) 3:20 (3) 2:39 (4) 2:30 (5) 2:17 (6) 3:10 (7) 2:22 (8) 1:48. (total intervalltid: 21:08) nedjogg 15min. totalt med mellanjogg 66min. maxpuls på int mellan 183 och 185. orienteringen gick bra. vill väldigt gärna springa fortare, men jag får inte låta det ta energi och fokus från tekniken. det kommer det kommer... för karta med GPS klicka här
onsdag masstart bälinge 10-milaträning. ordentligt gafflat redan till första där jag hade riktigt tidig kontroll. tappade sedan stinget lite när det bara var gallrat grönområde och det var väldigt svårlöpt, hade förväntat mig ett drömpass. vart lite handlingsförlamad på långsträckan och får erkänna att jag lät andra bestämma, men efter det blev jag aktiv igen och då kom vi in i extasterrängen och då kunde jag också bita ifrån på slutet och springa fort. synd att jag inte bet i ordentligt redan från början. känner av lite stress ibland att jag vill känna samma känsla som förra året, men det kommer komma en sådan känsla om jag bara har tålamod och jobbar på som jag har tänkt. hade 45min på 6,2km. gav mersmak att löpa i extasen på slutet. fan vad fint det är där!! totalt med uppv och nedjogg 70min. för karta med gps klicka här. (praktikrapport: fick idag slänga ut två ungar från lektionen till omklädningsrummet... så kan det va...)
torsdag härligt distanspass på stigar från olstorp. hittade lite nya fina stigar att springa på. sprang i 1h 12min och 12,7km. snittpuls 150slag/min. mys mys!
fredag kort löpning + lite styrka 45min totalt. skönt att komma ut litegrann och att det äntligen är helg.
lördag lerums sok medel. 4,1km. 34:40 = 1:a 3min före Jennie. Är inte alls nöjd med loppet. Hela första halvan är väldigt stressad och jag läser varken kartan eller tittar något nämnvärt på kompassen och då går det helt enkelt inte att orientera. Varför gör jag såhär? Jag hade glömt definitionshållare till start, men det är sånt som händer och då ska jag kunna refokusera. Jag var laddad och fokuserad innan tävlingen, på väg till start. Men inte i startfållan och inte när jag sprang iväg. Varför? Vet jag inte. Jag bara vet att jag inte var det. För mycket fokus på pigga ben och löpning tror jag. Efter strulet under feb/mars är jag osäker på min löpform och lägger alldeles för mycket fokus på att springa. Jag behöver inte det. Jag springer fort jag springer bra. det såg jag på elitserien i Blekinge. Att orientera rätt betyder så mycket mer än att springa någon sek fortare per km. Höll iaf ihop det bra på slutet igen, efter andra långsträckan och då insåg jag väl att jag måste börja titta på kartan ordentligt... Räckte iaf till seger. Alltid kul att vinna, men hade kanske behövt en knäpp på näsan och blivit slagen för att få ytterligare en faktor på att detta beteende inte är okej för att få godkänt. Nej, imorgon blir det andra bullar. Då ska jag inte lämna en kontroll förrän jag har en PLAN som innehåller en sista säkra som är lättare att hitta än själva kontrollen och en OFFENSIV VÄG DIT. Det är långdistans och inte lika mycket kontroller som idag så det gäller att vara smart och planera hela sträckan och EFTER DET springa. Planeram först, spring sen... Okej? Då har vi en deal. 90% imorgon Lina!!! Och det gäller både kontroller och riktningar... totalt 60min träning iaf. 172 i medel och 183 i max. för winsplits klicka här. för karta med gpsvägval, klicka HÄR
söndag saik lång, 7,8km 55:53 = 1:a med drygt 7min. idag gick det bättre och jag hade mycket mer fokus på rätt saker. fick ändå jobba en hel del med mig själv och jag hade en låt på tanken som inte ville släppa och det var längesen jag hade det problemet, men lyckades hålla ihop det ändå. på långsträckan började jag tänka på annat också och är kanske inte så konstigt varför misstaget kommer där, drar snett i mossen och kommer upp på fel höjd och ligger alldeles långt till höger. kunde ändå gå ut på vägen och runda det gallrade området, men med facit i hand skulle jag aldrig gått höger över huvudtaget utan mest rakt på. har fortfarande en del att jobba med i riktning och lite framförhållning på de längre sträckorna, men känslan var totalt sätt bättre idag och jag hade roligt när jag sprang till skillnad från igår då det bara kändes stressat allting. piggare i kroppen också! totalt 85min. 173 medel och 182 i max. för karta med gps klicka här, och för winsplits klicka här.

TOTALT VECKA 15 = 6 timmar 38 minuter


Mycket orientering och det är bra. Hade dock inte rätt fokus varken i onsdags eller lördags vilket ledde till dåligt beteende. Ska verkligen försöka jobba med detta nu och få en bra feeling till 10mila och till värmlandstävlingarna. ska ha möte med både Ingela och Tobbe i veckan så det ska nog bli ordning på taket. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0