Vecka 38, SM Lång

måndag VILA
tisdag löpning 60 minuter med annika/karl/alla i skatås. njutningspass och lite fart ibland och lite lugnare ibland. sen elsibriths fantastiska tårta efter! hur bra som helst!!
onsdag 10x1/2-intervaller + 13min uppvärmning och 8 min nedjogg = 51 minuter totalt. hade ätit alldeles för tätt inpå innan och hade rätt saftigt håll, men kom upp i lite fart iallafall.
torsdag VILA klättring med skolan och sovit alldeles för lite senaste dagarna så det blev en vilodag till för att inte riskera nåt.
fredag kort löpning 31 minuter, på kungsholmen. försökte löpa mest grusväg/stig. var så otroligt vackert i stockholm denna dag så jag njöt. sprang inte långsamt, men inte fort heller.
lördag 5,7km kval sm lång. 43:57 som 3:a 1:53 efter J.Johansson. Kontrollerat kvallopp. Sprang på hyfsat. Tog mig tid på långsträckan (ganska lång tid faktiskt). Har dock småbommat på slutet. Inte riktigt haft nån framförhållning och jag tror jag blev lite bekväm när jag kom ifatt 2min före startande också. Men som sagt, fullt godkänt. inkl uppvämrning och nedjogg = 1h 20min. för splits tryck här
söndag 8,6km final sm lång. 69:04 = 2:A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! = 1:58 efter Kajsa N. + uppvärmning och nedjogg = 1h 35 min. Ja, vad ska man säga... Jag trodde nog inte att första seniormedaljen skulle komma redan iår, men visst hade jag det på känn förra helgen efter 2st 4:eplatser, men det känns ändå ovant på nåt sätt. Men det är verkligt och jag gjorde det och det känns fantastiskt bra! Jag orienterade bra. Jag trodde på mig själv! Jag var grymt fokuserad! Jag var smart! Jag tog silver! AWSOME! Och mer kommer det bli... Tja la la la la la.... :) för splits tryck här

TOTALT VECKA 38 = 5 timmar 17 minuter

Nada i träningstid, men vem bryr sig om sånt när man plockar medalj av näst ädlaste valör på SM. Inte jag iallafall! Men åh, det var så skönt. Inte så att jag blev så glad och sprang o studsa på TC. Inte alls. Bara så värmande på nåt sätt. Inifrån. Jag kunde bara gå runt och mysa och le.
Och det var en grym känsla att komma på upploppet, o inte ha blivit uppmärksammad i speakern än, utan istället mötas av klubbkompisars, familjs och vänners vrål och då inse att det här nog kommer bli medalj. Helt underbart! Tack alla!





Foton: GMOK:are och Lång-SM/arrangör

Kommentarer
Postat av: maria

ey! kan du inte lägga upp final vägvalen på runoway? eller här? man måste ju få analysera mera... =)

2009-09-21 @ 15:41:40
Postat av: Lina

Det kommer så småningom!:)

2009-09-22 @ 16:01:52
Postat av: E

Dina ord är väldigt mycket att ha!tack så mycket gumman:) det värmer innombords mer än du tror!!:)

2009-09-22 @ 21:37:35
Postat av: Maria

Ett jättegrattis igen! Du är grymt bra! Ha det nu riktigt kul till helgen. Stort Lycka Till!

2009-09-23 @ 07:50:22
Postat av: Lina

maria m> nu finns vägvalen i runoway!:)

Maria> Tack! =)

2009-09-24 @ 09:45:43
Postat av: Stefan Millegård

Hej Lina och ett stort grattis till din silvermedalj redan första senioråret. En minst sagt imponerande utveckling du haft i år. Såg också att du blev 12:a i Schweiz idag också. Mycket starkt.

2009-09-27 @ 19:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0