Vecka 36, WOC-läger Trondheim

måndag lugn löpning 43 min med moster på kungsholmen. snittfart 5:38min/km så det gick ju inte fort direkt... :)
tisdag VILA
onsdag trondheim. 1h 30 min. njutning på en asfin karta. sprang alltså lugnt. orienterade bra.
torsdag fm medel-ol. uppv 15min. 47:40. hade frukosten upp i halsen när jag försökte trycka på. orienterade bra sånär som på ett vägval där jag valde att löpa på en otydlig stig som försvann. totalt 1h 3min
em njutpass igen med karro och sofie. asfint väder och största myrarna ever. svåra sluttningskontroller som vi var duktiga på. utnyttja mossarna!! hade 20min jogg till start och sen en lång bana och sen jogg från målet. totalt 1h 40min.
fredag fm varvnings-ol. 4 slingor med en aslång backe upp till startpunkt varje gång. orienterade bra på första slingan, men sen var jag faktiskt värdelös. fanns inga meridianer på kartan och det saknade jag som orienterar mycket med min kompass. sen hade jag för mycket hemtenta i huvudet också... uppv 11min + 1h. 11 min bana+nedjog = totalt 1h 22 minuter.
em vägvals-ol. sprang en kortisrunda med 3 längre sträckor där jag tryckte litegrann. lugn jogg ett par minuter mellan sträckorna. 13min uppvärmning och 45 min bana + nedjogg = totalt 58 minuter
lördag tröndelags kretsmästerskap långdistans 7,3km = 63:54 = 17:e. sprang dåligt till 2an där jag p g a seghet valde att springa på väg en bit och sen tappa riktningen mot kontrollen. 9 ggr av 10 skulle jag kört rakt på för det är egentligen en självklarhet. jaja. tappade iaf 2min. sen parsprang jag med lena eliasson en del som kommit ifatt mig. sen kom vi ifrån varandra och jag avslutade bra. vann spurten också. :) så bortsett från 2an var det ett bra lopp och kändes bra att ändå vara såpass pigg, efter omständigheterna, i slutet. tuff och fin bana! uppvärmning 16 min. totalt 1h 20min.
söndag stafett. sverige lag 3 med lena på 1a och maria på 3e. jag sprang andra. 31:18, drygt 2min efter helena eller ingunn eller vem det var som vann 2asträckan. hade dock längsta gaffeln som var aningen taskig så jag är nöjd med mitt lopp. gjorde ett par minimisstag, men det var rätt diffust så jag tycker jag löste det bra. tappade dock mitt halsband som jag haft i hela mitt liv. dumma lina som sprang med det. :( uppvärmning 25 min och nedjogg 10min. totalt 1h 5min.

TOTALT VECKA 36 = 9 timmar 41 minuter

OKEJ. I LIKE TRONDHEIM. Det är typ... Göteborg fast finare mossar. Där kallas dom myrar. Kan det bli bättre? Åååh.

Lärorikt läger! Jag får återkomma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0