Vecka 43, SM Natt och Smålandskavlen

måndag löpning 1h 7min, 12,6km. sprang från gih genom lilljanskogen bort mot universitetet och stora skuggan och runt litegrann. kommer gå att hitta fina rundor o löpa hela vintern! like it.
tisdag intervaller med fredrika. 3x1-2-3 med 1min vila. uppv 16min. 26min intervall (18min effektiv) resten jogg. nedjogg 19min. totalt 61min. gött pass! 1 (3,37 min/km) 2 (3,47min/km) 3 (3,53min/km) 1 (3:47min/km) 2 (3,51min/km) 3 (3,54min/km) 1 (3,47min/km) 2 (3.47min/km) 3 (3,52min/km). någon knepig känsla i knät bara?
onsdag pampas night 3,4km på typ 22min. sprint-ol med ficklampa. askul. tyvärr ingen seger för gih men vad gör väl det. lite uppvärmning också så totalt 35 minuter. knät kändes ok.
torsdag vila för knäts skull.
fredag fm morgonjogg 22 minuter. knät kändes bra. em natt-sm 9km 1h 24 minuter + uppvärmning 1h 40 minuter totalt. började bra, men gjorde en liten 6min på 3e kontrollen sen var jag igång. :P men vi kan väl säga såhär. tekniskt sett långt ifrån okej, men knät kändes bra och jag var glad och hade roligt hela banan. det var tanken med årets natt-sm! natt är skoj. jag ska nog bli bättre på det!
lördag vimmerby-jogg med ols 17 minuter. stretching!!
söndag smålandskavlen str 4 55 minuter + uppvärmning 70 minuter totalt. jennie sprang fantastiskt bra på 2a och gjorde att vi fick topp-placeringskänning och den höll vi så vi blev 5a. min insats var bra tekniskt, men segt fysiskt. höll dock placeringen och det gjorde jag tack vare orienteringen. framför sprang de jättebra så fanns inte så mycket o göra där så jag är nöjd. det lönar sig att orientera rätt!

TOTALT vecka 43 = 6 timmar 12 minuter

Skönt att säsongen är slut nu. Har varit rätt sliten fysiskt sen 25-manna så jag är nöjd att jag höll ihop loppet bra på Smålands och att det inte verkar bli något av knepigheten i högra knät. De håller vi tummarna för och laddar batterierna för nästa säsong som ÄR PÅ G!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0