Vecka 39, World Cup-debut i Schweiz

måndag VILA, välförtänt tycker jag
tisdag OL-intervall/OL. uppvärmning 10min. + 40 min + 10min nedjogg = 60 minuter totalt. Sprang lite slingor på Järlas träning, hyfsat fort.
onsdag VILA, flytt
torsdag Jogg 30 minuter. Hann inte mer... Resa till Zürich.
fredag fm: sprint-OL i 3 etapper. först linje-OL som uppvärmning 18 minuter. sedan sprint-OL drygt 1km snabbt och sedan en sprint-bana till nästan lika snabbt. totalt 16 minuter. nedjogg 3min. 37 min totalt.
em medel-ol en kort bana för att känna på terrängen. 24 minuter. gick bra sånär som på en kontroll då jag slarvade med riktningen när jag lämnade vägen. sprang några kontroller till efteråt och lite uppvärmning totalt 40 minuter
lördag World Cup Final medel. 42,5min = 7,5min efter S. Niggli som 33:a. kasst i början och kasst på långsträckan. i övrigt okej. hade inte riktigt tankarna på rätt plats och stressade och var inte alls avslappnad. uppvärmning 25min och nedjogg 7min = 1h 15min.
söndag World Cup Final sprint. 15:22 = 1min19sek efter S. Niggli. 12:a. bland det häftigaste jag gjort! massa publik och asrolig sprint inne i gamla stan i Zürich. gick bitvis riktigt bra, orkade inte hela vägen, en liten kontrollmiss och ett något sämre vägval på långsträckan. men jag är jättenöjd! uppvärmning 25min och nedjogg 10 min = 50 min totalt.

TOTALT vecka 39 = 4 timmar 52 minuter

Hur kul som helst med WC-final!!
Innan dess var det en seg vecka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0