Vecka 49, helgläger med Järla


måndag
löpning med ett gäng innan löpskolningen 46min. skönt tempo! en rusch mot johan som fick upp pulsen en del. :P sedan löpskolning med david feldell från spårvägen, bra övningar, mycket ruscher. 55 minuter
tisdag 5x4(3)min intervaller med 1 min vila. springa intervall 4min sedan 1min vila sedan 3 min fortare och sen en ny 4min-int fort igen. 3:53 - 3:58 - 3:57 - 3:57 - 3:57min/km. sprang på äng. lite stum i benen, men ok. 13min uppvärmning. och lika mycket nedjogg. 65 min totalt. stretching efter.
onsdag VILA, hockey aik-mora, mora vann, yeyy!
torsdag fm tennis-ol med l.eliasson, a.billstam och a.gustafsson. först hängde jag ut en slinga som uppv 18min. sedan körde vi. slinga a: slinga c: slinga b: slinga d: totalt 1h 30 min.
torsdag em järla o-tour 1 natt-ol 5,5km 47:59. var stum i benen men orienterade bra första halvan. tog dåligt vägval på en där jag skulle gått ner och sprungit längs vattnet istället för däruppe. sen vart jag trött. sprang kontrakurs efter undergången då jag hade tumgreppet vid den andra undergången, menmen.. knappt 4min efter elin och det tappade jag sista biten... :P men ett bra pass! totalt med uppvärmning 60 minuter.
fredag kort väldigt lugn löpning 35 minuter. 5min styrka, var meningen att jag skulle köra mer, men jag ramlade av bollen när jag körde situps och slog i ryggen i golvet, med andra ord, det var inte meningen att jag skulle köra någon styrka så jag la av.
lördag fm thierrys momentbana lagd till landslagssamlingen förra vintern. 11,3km med moment som kompass, kurvbild, kontrollplock, fartlek, sprint, vanlig ol, följa höjdkurvan o s v. riktigt skoj träning!! tog det i ett lagomt tempo hela banan. 1h 29 minuter + uppvärmning 11 min totalt 1h 40min. snittfart 7min/km. kändes helt okej i kroppen. återhämtad sen torsdagens utmatthet. skönt.
lördag em världsrekodförsök på 10000m i form av 3mannastafett à sträckor på 200m. (3 st/lag där man springer var 3:e 200-ing, löpare 1 17st, löpare 2 17st och löpare 3 16st totalt 10000m.) jag körde med elin och så ida och ellinor som delade på löpare 3:s intervaller. fick en totaltid på 30:51 vilket är en bit över kvinnliga WR, men elin och jag låg i fas så vi ska nog kunna slå det någongång ;-). noterade följande tider: 36s(2st) 35s(7st) 34s(5st) 33s(2st) och 32s(1st). första halvan noterade jag 36 och 35-tiderna, sedan avslutade jag med 34or och 33or och sista varvet 32. :-) askul träning!! och nya spikskorna var asgoa, men de resulterade i fin vadvärk... :P totalt med uppvärmning och nedjogg(cykling) = 50 minuter
söndag hemlängtan med järla (elin) från solsidan till klubbstugan. 2h 6 minuter på 17km-bana. (knappt 20km på GPS:en). riktigt roligt långpass och elin och jag höll fint tempo hela vägen. vi var båda vadpaj så vi hade lite problem på elljusspåren och när vi korsade lite bostadsområden (fast vi tryckte på ändå), men vi försökte hålla oss i skog och på skogsstigar mestadels.

TOTALT vecka 49 = 10 timmar och 42 minuter


Riiiiktigt go vecka! Många kanonpass!! Löpskolningen jättebra! Helgens pass kanon! Ja, det har rent ut sagt varit en kanonvecka! Nästa vecka får jag dock ta det lite lugnt, dels för hälsans skull, men också för skolans (tentans) skull. Och denna gången är det ingen bowlingtenta, Jodal... ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilket kul pass i lördags. Det hade varit kul att köra. Tyvär är jag borta i helgen så något långpas på söndag kanjag tyvär inte vara med på.

2009-12-07 @ 12:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0