Vecka 48, skidläger Vemdalen

måndag VILA, sömn! sov dåligt under hela förra veckan...
tisdag banintervaller inomhus. uppvärmning 15min. 5x1000m med 1min vila (3,46 - 3:47 - 3:40 - 3:44 - 3:47) sedan lite mellanjogg (5min) och 5x200m med 1min vila. (0:37 - 0:34 - 0:35 - 0:34 - 0:35) nedjogg på cykel 12min. totalt 55 minuter. första ban-passet och det var skojskoj, men såklart lite speciellt. inte riktigt van vid det, men det kommer väl. tog ut mig rejält iochmed de sista 200metarna...
onsdag löpning med gärdets motionsförening 5.15min/km i 45minuter. körde sen 15min corestyrka.
torsdag löpning på djurgårn 5.06min/km i 64 minuter. sista halvtimman kände jag av banlöpningen rejält på benens yttersidor... sedan vart det avfärd mot vemdalen!
fredag fm 1h 11min seg skidåkning. inte humöret på topp och kom inte riktigt in i rytmen...
em 1h 15 min med ida. på mycket bättre humör och mysigt att åka med pannlampa. tekniken börjar komma tillbaka.
lördag fm asfint pass i storhögna med ida. ville bara fortsätta åka trots att armarna svek. 1h 20min. coolt: kati wilhelm kom och skate:a om några gånger!
em först 1h teknik. diagonal, stakning, stakning med frånskjut. hade lite att lära och kände att det funkade lite bättre efteråt. sedan åkte ida och jag 45min. och sen sprang vi 30 min. askönt att springa lite!! totalt 2h 15min.
söndag 1h 30min med ida. hur kul som helst!! jättefint med all snö som kommit och så njutbart!! kroppen trött men om det inte varit för det pressade tidschemat så hade jag gärna åkt mer! sjukt mys!!


TOTALT VECKA 48 = 10 timmar 30 minuter

Trodde inte Vemdalen skulle bli nån höjdare när vi kom till Vemdalens by och inte ett spår av snö, men det kom sista kilometern och sedan blev förhållandena bättre och bättre. Fredagens fm var slitigt och klisterföre, men sen blev det bättre och bättre före och teknik, mer och mer snö, mysigare och mysigare... LIKE IT!!! Var också smart och körde inte på för mycket och för hårt då ljumsken pajja sist jag var i Långberget och i skrivandets stund har jag knappt någon träningsvärk i ljumskarna alls (det hade jag dock igår...)! Nu blir det en vecka till med hyfsat hård träning innan en lite lugnare vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0