Vecka 47, första veckan 09/10

måndag lugn löpning med ida johansson 60 minuter. sedan järla-styrka 50 minuter. tuff! bra varierade övningar! och jag ligger efter med styrkan... ;)
tisdag intervaller. 5x4min med 1min gångvila och sen 3min på 70%-fart. uppv 17min. sedan har jag bara fått med en 4minintervall eftersom klockminnet verkar varit fullt. 3:47min/km hade jag iaf på den sista 4min-int. nedjogg 12min. totalt blev passet 65 minuter cirka. träningsvärk!!
onsdag stockholm mila by night 1. gick bra i början då jag ensam styrde klungan, men fick aldrig nån direkt lucka, men jag hade som plan att inte stressa något och speciellt inte ut från kontrollerna så jag tog det ganska lugnt där och de bakom kunde snabbt komma i rygg när jag plockat kontrollen. vart lite trött på sista delen så billstam smet förbi och då hoppade jag även över en kontroll i mygel-boet och så vart jag diskad. 48:37 hade jag iaf och med uppvärmning och lite nedlunk så vart det 65 min iaf. träningsvärk som tusan i benen!!
torsdag VILA, studiedag.
fredag natt-ol där elitserien gick i våras. lite samma bansträckning. skötte mig bra tycker jag. har börjat fatta det här med nattorientering nu. riktigt mys! men jävligt blött och halt i terrängen. uschusch. 1h 12 min.
lördag fm jaktstarts-ol. gick ut 2:45 efter täten vilket jag ganska snabbt plockade in och hamnade i ensam tät. dålgit genomförande på långsträckan där jag blev rejält trött. taggade till på slutet då killtäten kom på samma bana och det blev rejäl tempoökning i den kluriga loopen. orienterade bra sånär som på en kontroll. inte jättepigg. 6,7km 52min. inkl uppvärmning 65 min. em natt-ol. 60 min. trött! tog det väldigt lugnt. klurig natt-ol dock som gick bra! kul!
söndag fm OL från lillsjö-stugan. 1h 15 minuter. slö i början, men kom igång mer mot slutet. fint pass! tuff men fin terräng! måste ha lite bättre koll på långsträcksvägvalen och genomföra långsträckorna bra. em OL masstart med saik-tjejerna. 1h 7min med uppv och nedjogg. var för trött i huvudet och snurrade till det för mycket. lyckades dock med ett fint vägval tillbaka på långsträckan (som jag iofs inte fullföljde då jag inte orkade springa upp till sista kontrollen. :P) men ett fint sista tömningspass fysiskt. var redan tömd psykiskt.

TOTALT VECKA 47 = 9 timmar 39 minuter

Hey - nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0