vecka 22, jukolaträning x2

måndag VILA, bäst att vara smart och ta det lite lugnt efter en tuff helg + kommande vecka.
tisdag skogsintervaller vid kanotklubben. 7st. 2:46 - 2:46 - 2:49 - 2:44 - 2:49 - ?.??. med 1:10-1:20 vila. var sleten i benen kan jag säga... uppv 15 min och nedjogg 10min = 50 minuter totalt.
onsdag löpning 13km småstig 1h 21min. kuperad runda. sprang hemifrån upp på björnåsberget och sen lite upp o ner över alla åsar till skatås. där tog jag min cykel som jag cyklat dit igår och cyklade hem 15min. så 1h 35min. gööööött paaaass! och även om det är jobbigt när stigning på stigning kommer så klarar jag det och väl uppe på toppen efter några steg så är känslan tillbaks och det går att trycka på om jag vill. det gillar jag.
torsdag jukolaträning one man relay i änggårdsbergen. 6,6km= 51:02. ganska långt efter maria magnusson som krossade övriga. jag vart 4:a. besviken. alldeles för stressad och för stor beslutsångest i orienteringen. pluset för dagen var dock sista 1,5-2km då jag sprang på riktigt bra för att springa ifrån ett gäng. då sprang jag även bra orienteringsmässigt också. då fanns framförhållning. hög blick. och bara att jag är först i mål. och det var jag. av oss. inkl uppvärmning och nedjogg vart passet 1h 15min. för karta med gps klicka HÄR
fredag löpning puketorpsrundan 45:45. sleten i benen och massa larver i skogen. jag hatar larver. sen körde jag 15min styrka också.
lördag fm jukolatest södra ryd, skövde. 7,5km = 57:15 + uppvärmning 15min och nedjogg 5 min= 1h 17min. det var varmt och jag var sliten i benen. kurvbilden var rätt diffus på sina ställen + att det var gallrat så la några minuter totalt, bland annat på sistakontrollen. nåt riktningsfel hann jag med också, annars var det väl okej. för karta med GPS klicka HÄR em 5,5km ol på billingen. 46:47min + uppvärmning = totalt 55min. hade lite bättre fart på benen när jag tryckte på de sista km. annars var väl fokus inte helt på topp hela banan, men höll ihop det okej. för karta med GPS klicka HÄR
söndag trött i benen så det vart inget långpass utan jag nöjde mig med asfaltslöpning (för att undvika larverna i skogen) hemifrån och runt härlanda tjärn och tillbaka. knappt 11km på 55:31. det var VARMT. efter körde jag styrka i 15min.

TOTALT VECKA 22 = 8 timmar 2 minuter

Lite sega ben måste jag erkänna, men ville försöka hålla i någorlunda mängd även denna vecka och då fick köttar-benen inte så stor plats. Men det känns om om det går framåt, även om jag inte riktigt orkar hålla ol-fokus när benen är slitna... än.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag hörde om foten igår! Jag hoppas verkligen att det inte är så illa som det lät!

2009-06-03 @ 10:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0