vecka 14, tolereds medel och frölundas lång

måndag vila
tisdag fm maxpulstest löpning 15min. em backintervaller (först uppförslöpning till en startpunkt och sen OL med 2 kontroller ner till mål) x6. riktigt rolig träning!! sprang bara o njöt så mycket man kan njuta när mjölksyran sprutar från hälsenan upp till rumpan. vet inte hur lång tid själva backen tog men gissar på 2min, strax under? sedan OL på det. 5:03 - 4:50 - 4:34 - ?:?? - 5:46 - 4:55. med 2-3min joggvila mellan varje totalt 44min + uppvärmning 15min och nedjogg(+planka) 11 min = totalt 1h 10 minuter. jag kände att jag kört maxtestet ett par timmar innan för jag hade känningar av syra redan i första backen, men klarade av att springa jämt ändå. gjorde 2 bommar på ol-momentet, båda stup och det kan enkelt förklaras med att jag inte hade någon plan (attackpoint) utan bara chansade in och då går det som det går... jag tog mig inte tillräckligt med tid helt enkelt... skärpning!
onsdag sprint-ol-stafett i kallebäck à la tjejträning. 2mannalag med 4 sträckor vadera, lite olika långa varav den sista i skog. under tiden lagkompisen var ute o sprang skulle man göra en styrkeövning. först uppvärmning 16min. str1=5:44 (bana A - gick bra!) - str2 =8:06 (bana B - gick inte lika bra) - str3=5:55 (bana C - gick bra!) - str 4=3:49 (bana D - gick bra!). total "int-tid" = 23:34. sedan fick jag göra 2min plankan + 25 armhävningar på fot + 25 armhävningar på knä. höll hela tiden igång under resten av "vilan" med jogg. nedjogg 9min. så 60minuter ungefär + ytterligare styrka efteråt så 65min totalt. kul var det!! =) och grymt god mat och efterrätt!!! (snittfart på de 3 första intervallerna var ca 4:27min/km och på den sista i skog 6:30min/km. maxfart under passet 2:44. :-D)
torsdag orienteringslöpning i härkeshult där kartan stämde då och då. 46min iaf + uppvärmning 10min = 56 minuter totalt. sprang på, men inte jättefort. kasst i början, sen gick det bättre. se karta med vägval HÄR
fredag orienteringslöpning i änggårdsbergen med ols och philipp och räkan då och då. riktigt njutbart (lugnt) pass trots dimman. tackar axe för banläggningen upp på varje höjd. =) 45min + 10min = 55min.
lördag tolereds aik ol-tävling medel = 3,6km = 28:26 + uppvärmning 20 min och nedjogg 10min = 58 minuter. tävlingen gick i härliga hisingsparken och jag var grymt taggad innan start, dock inte lika nervös som senast... inledde dock dåligt med bom på två första kontrollerna. 15 sek resp. 50sek. hade nog inte tankarna helt på rätt köl. sen gick det bra. kunde legat lite mer före i orienteringen då det blev en hel del lite väl långa kartstopp ibland. för karta med vägval klicka HÄR.
1. jenny johansson ulricehamns ok 28:02 +0:00
2. lina strand göteborg-majorna ok 28:26 +0:24
3. camilla berglund sävedalens aik 32:01 +3:59
för winsplits klicka HÄR
söndag frölunda ol ol-tävling lång 6,1km = 51:45 + uppvärmning 15min och nedjogg 7min = 74 min. tävlingen gick i fina labacka och även idag var jag sugen på ett bra lopp i den fina terrängen. inledde dock även det här loppet med en bom, nu på 2min. trodde att mossen skulle ligga nedanför några kurvor och en brant, där den i själva verket låg uppe på en platå, därför fick jag inte alls ihop det i området kring kontrollen. efter det började jag springa bra för att sedan springa riktigt bra. (6an-11an). gjorde sedan 20sek på 12an där jag var en kurva för långt ner och sedan gjorde jag ett stort misstag på näst sista (knappt 2min). här vart jag så chockad när mossen var gul, tyckte den skulle vara grön på kartan och ändrade helt enkelt planen. sen ändrade jag mig igen och när jag kom ner i sänkan bakom kontrollen fick jag för mig att jag fortfarande var framför den (stressbom, jag litade inte på mig själv utan tittade på en annan tjomme som var i området) och sprang ut mot den bakre kraftledningen och fattade. sedan sprang jag upp i fel sänka innan jag hittade rätt. stod sedan på bra in i mål. dock kunde jag ändå ta hem segern och jag tar med mig biten från 1an till näst sista och framförallt 6an till 11an, där hade jag bra fart och bra flyt. för karta med vägval klicka HÄR
1. lina strand göteborg-majorna ok 51:45 +0:00
2. camilla berglund sävedalens aik 52:27 +0:42
3. jenny johansson ulricehamns ok 52:37 +0:52
för winsplits klicka HÄR

TOTALT VECKA 14 = 6 timmar 28 minuter

Ännu en härlig vecka! (Orientering är så roligt!) Mycket OL-pass och jag kan nog inte riktigt välja favoritpasset... Tävlingarna var såklart ett gott formbesked, kanske framförallt fysiskt. Jag känner mig stark och snabb! Nu vet jag att jag BARA kan tänka orientering för resten sköter kroppen självt.


PS: Jag har laddat upp massa kartor från Alicante vecka 7. Kan vara värt att spana in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0