vecka 13, spring cup

måndag lugn löpning 68 minuter på björnåsberget stig och skog. när jag sprang o njöt som bäst av den fina terrängen så ramlade jag och dunkade knät rätt in i nåt hårt, så jag fick slå av på takten några minuter, men när jag väl kommit igång igen kunde jag springa utan problem. o nu känns det ingenting, så det var bara en såndär go smäll.
tisdag 7x750m intervall med 2min joggvila. två branta nedförsbackar och två uppförsbackar. jag försökte släppa på så mycket jag bara kunde nedför. är dock lite ovan vid det känner jag och blir lätt trött, men det är bara att öva! tiderna blev följande: 2:48 - 2:52 - 2:52 - 2:54 - 2:53 - 2:56 - 2:50. skooooooooj! (och det kändes inget i knät sen gårdagens smäll!) uppvärmning 20min och nedjogg 20min och plankan efteråt = totalt 1h 15min
onsdag 10mila-träning masstart 6,2km = 45:12. en riktigt kul bana i varierande terräng och svårighetsgrad. började rätt tekniskt för att sen bli lättare och mer skånelikt. drog lite långt vänster till 2an, sprang ut snett och läste fel på ett grönområde till 8an och sprang för långt (ut på stigen och tillbaka), kom till stenen sydöster om 9an först, men styrde rätt sen, annars gick det väldigt bra och jag behärskade "hetsen" på ett bra sätt tycker jag. se karta HÄR! för resultat tryck HÄR!. inkl uppvärmning 15min och nedjogg i form av cykel 10min så blev passet totalt 1h 10min.
torsdag lugn löpning 8km 42 minuter
fredag cykel"maxpuls"test 15min. inte ett riktigt optimalt maxpulstest.
lördag spring cup lång 9,6km = 62:51 = plac 9. när vi jämförde sträcktider med varandra i klubben på kvällen kom jag fram till 4:20 bom. då mest kontrollbommar. alldeles för mycket. besviken på mig själv att jag lät det bli så mycket. dock var känslan under tävlingen knackig i sin helhet. huvudet var tungt (orolig sömn?) och jag öppnade kanske något för hårt så jag kände mig seg hela banan. fick verkligen ge mig själv uppmaningar hela tiden "lina kolla kompassen, lina spring, lina fokusera!". sånt där ska komma lite mer automatiskt än vad det gjorde den dagen. menmen, så kan det vara. inkl uppvärmning och nedjogg så blev passet 80 minuter kanske. för karta med vägval klicka HÄR. för winsplits klicka HÄR
söndag spring cup stafett 8,8km ca = 52:38 = plac 4 på sträckan (1min efter Camilla B). bättre idag! bättre känsla överhuvudtaget i kropp och knopp. dock hade jag lite dålig framförhållning och slarvade lite i kontrolltagningarna idag också så det blev ganska många minimisstag, men huvudsak stabilt och fokuserat. efter varvningen ute på stranden så var vi 3 lag (plac 2-4) inom 10sek och såg ledande saik en minut fram. sedan kom en längre sträcka då maja alm i uok kunde gå ifrån mig och turun suninstajat med ett bättre vägval. var inte riktigt vaksam på det, men det krävs kanske lite mer rutin. sen fick jag en pinne i ögat precis innan den kluriga 3e sista och fick stanna för att jag såg ingenting (linsen vek sig så ögat bara blinkade och tårades) och då kom finskschweiziskan ifrån och så i all linshets tappade jag fokus och gjorde en bom. tråkigt för det hade varit kul att slåss om pallplatsen ända in, för jag kände att jag hade fina chanser, men det får bli en annan gång. inkl uppv och nedjogg blev passet 1h 15min ca. (jag 'är så djävulskt taggad på 10MILA!) för karta med vägval klicka HÄR. för winsplits klicka HÄR

TOTALT vcka 13 = 7 timmar o 5minuter

riktigt rolig vecka med härligt intervallpass, en grymt rolig 10milaträning som gav ett bra formkvitto och så spring cup där jag inte riktigt gjorde rätt för mig och slarvade med orienteringen. FOKUS PÅ ATT ORIENTERA RÄTT.... ska jag ha i fortsättningen. nu jävlar!

vecka 14 = tolereds aik medel + frölunda ol lång
vecka 15 = elitserie kval och final (!!)
vecka 16 = 10-MILA (!!!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0