Vecka 27, träna & ultralång-DM

måndag löpning 55min + styrka 5min. vart avsläppt ovanför jerikotunneln och sprang vildmarksleden till maderna och sen raka vägen hem över björnåsberget. var rätt seg i kroppen, vart sömnig hela dan, men försökte trycka lite på slutet...
tisdag fm cykel till och från jobbet 29:34 (rekord med 2sek ;-P) och hem 28:47. em uppv. 13min. sen 12x2min med 1min vila. lite olika hastigheter p g a att många gick mestadels i bara uppförsbacke/utförsbacke/platt. så nån gick på 4:21min/km och nån på 3:39. så antingen 3:40, 4.00 eller 4.20. var lite deg i backarna upp måste jag medge men kul pass och jag kände mig stark! varmt nåt så inni bara. kokade var ordet!! kul att lisa hängde i så bra! 36 min + nedjogg 7min + lite planka = totalt 57 min.
onsdag fm cykel till jobbet 30:12. em cykel hem från jobbet 28:36. (sjukt mycket jobb och var sen ute o slappa vid havet på eftermiddagen så hann inte med nån löpning, men var nog bra för mina ben. cykla som en tok iaf.)
torsdag fm cykel till jobbet 28:52 (REKORD!) och hem 29:47. trött. em ol-bana 4,6km i hisingsparken. uppv 12 min. löptid 43:09. nedjogg 6min. ol:en gick bra. jag älskar hisingsparken. det är tufft och svårt. men såg inte snitslarna här o var. drog på mer andra halvan av banan än första och då gick med andra ord andra halvan bättre. kul träning!! totalt 1h 1min. se banan med gps HÄR
fredag långpass lugnt, mestadels stig, lite skog. 15,8km 1h 35min. sprang med apan. och trots att det var morgon var det tokvarmt.
lördag dm ultralång 10,7km på björnåsberget. 99:36 och jag vann med drygt 10 minuter. en riktigt rolig bana, där jag valde att springa runt på stig så mycket jag bara kunde och det lönade sig för det är så enormt tufft i gbg-terrängen just nu. jag sprang på gpsen totalt 14k så ganska mkt längre en banlängden, men som sagt, det lönade sig. spikade alla kontroller förutom sista där jag gjorde 15sek. pigg i benen också, så det var en riktigt skoj tävling faktiskt!! inkl uppvärmning och nedjogg 2 timmar.
söndag löpning på asfalt med martin 53 minuter. pigg i benen!! dock började jag få skavsår och behövde gå på toa så rundan blev något kortare än vad vi tänkt oss. 4:39min/km var nog snitthastigheten och då hann vi väl en knappt 12km eller nåt. perfekt löpväder förövrigt!

TOTALT vecka 27 = 10 timmar 23 minuter

Wii! Lyckades rätt bra den här veckan också. Ganska mycket kort cykel, men jag har verkligen kört på max och känt ganska rejält i benen när jag stitigt av cykeln. Gött att benen kändes fräscha lördag + söndag och framförallt att jag orkade bra i lördags. Nu börjar jag känna mig trygg igen. Och älska Hisingsparken! Finns det nån roligare terräng och orientering än den andra halvan av banan bjöd på? KNAPPAST!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0