vecka 26, trääääna

måndag löpning med storebror på björnåsberget. småstig. 10,7km 1:01:35 och medelhastighet på 5,46min/km. hääärligt pass trots att vi tappa stigen och sprang "vm i ormbunkslöpning" enligt Johan... lite mage efteråt.
tisdag fm cykel till och från jobbet 30+29 = 59 minuter em uppv 15min + 6st 4min-intervaller med 2min vila på "platten" på milen. snittfart på intervallerna ca 3:55min/km. första "väg"intervallerna på länge och jag var osäker på hur fort jag skulle palla och hur många, men jag orkade pressa mig bra och låg på ungefär samma fart som i vintras och körde alla 6. braaaa lina! nedjogg 12min totalt 60 min.
onsdag fm cykel till o från jobbet 29:36 (rekord dit) och 31 hem (en djävla motvind). = 61min em löpning till sörlyckan 18min sen en OL-bana på Getryggen, toktufft i allt gräs plus att jag inte riktigt vågar härja fullt ut med foten än... 41min sen sprang jag hem i 16min så totalt 1h 15min.
torsdag orkade inte cykla till jobbet idag så det blev endast 7,5km ol i rannebergen. klarade 10min/km och noterade 73min :P uppvärmning och nedjogg = totalt 85 minutii
fredag vila
lördag fm löpning med mamma 40min em löpning till mastbacken 30min + 6x maxbackintervaller 1:00-1:00-0:59-1:00-1:01-0:58. med 4min mellanjogg + löpning hem 29 min = totalt 1h 25min
söndag löpning 70min. sprang hemifrån via blacktjärn upp på getryggen och uppepå till västra långvattnet och sen ner till vänster och tillbaka på 18km och samma väg hem. lite deg. styrka 3min.

TOTALT vecka 26 = 10 timmar

Mucho löpning och mucho längre pass. Det är najs. Kände mig rätt pigg på backintervallpasset och 4min sprang jag i tempofas med vintern ungefär, trots att jag inte sprungit vägintervaller på läääänge. Det är varmt, men är bara att bita ihop. (Jag menar... varmt lär det ju bli på tävlingarna framöver också...)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0