Vecka 31, Sprint-SM + 43-kavlen

måndag sprint-sm kval, 2,8km. ruttet!! 3min bom på totalt 3 kontroller och första bommen kom när jag lade fokus på löparen framför mig och släppte kartan totalt. nästa bom kom direkt efter första bommen på grund av stress och att jag inte litade på mig själv igen. sista bommen kom p g a nerver. dock inledde jag strålande och ledde med 13sek vid 5an. så farten fanns!! hade 18:50 typ och plac mig 13e och 15 gick vidare. hade en marginal på ca 30sek. man tackar. men vaden kändes bra iallafall. totalt med uppvärmning 45 minuter. se karta med gps här
tisdag fm jogg 15min. em sprint-sm final 5:a 20 sek från guld och 7 sek från medalj!! låg på medaljplats ett tag men gjorde bom på slutet då jag än en gång fokuserade på löparen framför (jag vet iaf grunden till mina misstag, det är bra) men jag är jättenöjd iallafall! jag har närmat mig de bästa både tekniskt och löpmässigt och det är grymt! tappade även tid på ett vägval till 1an och nån mer stans. men jag hade bra fart och jag kunde trycka!! hade 13:51 och var 20 sek från guld 19 sek från silver 7 sek från brons och 1 sek från 4eplats. totalt med uppvärmning och nedjogg = 60 minuter (var dock besviken på arrangörerna som inte hade toa vid förstart 2/tidsstarten. blä!). se karta med gps här
onsdag löpning på björnås delvis med mamma lugnt och delvis själv fortare. 61 minuter.
torsdag 6 x korta backintervaller i pukebacken. uppvärmning 21min och sen nedjogg totalt 55min. var deg och det var asmkt motvind i backen. seg i skallen också, men genomförde det iaf.
fredag löpning lugnt 72 min plus lite cykel 80min. ett skönt och behövligt pass.
lördag 43kavlen sträcka 5, 5km = 40min (vann sträckan, phew). gjorde dock en del bommar på cirka 4min totalt. fick inte riktigt ihop kurvbilden här o var och orkade helt enkelt inte hålla fullt fokus. som tur var hade vi en grymt stor ledning som blev 16 min till slut. inte helt fel att springa i mål med lagerkrans och toner av Champione. det ska jag göra fler gånger. totalt med uppvärmnin och sådär vart det 60min.  Karta med GPS
söndag vila, mycket vila.

TOTALT VECKA 31 = 6 timmar och 16 minuter.

Kul vecka med fortsatt fin form på Sprint-SM-finalen och en seger i 43-kavlen. Nu blir det fullt fokus på Euromeeting och sedan en träningsperiod med inriktning SM.





Foton: http://www.43.lok.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0