Vecka 30, O-ringen Eksjö

måndag etapp 2. 8km. morgonen efter masstarten och det var inte jättepigga ben kan jag säga. men orienterade bra förutom en bom på en kontroll (1,5min) + lite trassel på sista delen. kom 10:a knappt 10min efter på en tid av 1:09:38. hade även här bra fokus och genomförde tävlingen bra. låg faktiskt topp 5 under halva banan, men tappade lite mot slutet. totalt med uppvärmning och nedjogg = 1h 40min. stretchade riktigt ordentligt efteråt.! karta med vägval men utan gps (WRE)
tisdag fm: jogg 15min och stretching. em: etapp 3, sprint 2,5km inne i eksjö inför tusentals åskådare - hur kul som helst!! gick bra, även om jag i efterhand hade ändrat ett par vägval men jag var snabb i mina beslut och hade bra fokus och det var det viktigaste. kände mig relativt pigg också. kom 12:a 1:20 efter. tiden var 14:47 och med uppvärmning och nedjogg totalt 45min. karta med gps
onsdag  15 min jogg
torsdag etapp 4, medeldistans 5,6km. även här bra fokus och riktigt roligt. kände mig hyfsat pigg i benen och kunde trycka på bra. hade en lite småknackig inledning för att vara petig. några sekunder till 2an, lite onödigt lång väg till 3an, stannade innan 5an och försökte förstå kurvbilden och en krok till 7an där jag drog i fel stråk och tappade kompassen för ett litet tag. men inga stora grejer och fokuset var fortsatt bra! därefter vart det mer lättlöpt och jag tryckte. en liten krok på 12an där jag inte litade fullt på mig själv. avslutade dock riktigt bra efter varvningen och plockade in tid på de närmast framför och tappade bara 5sek på helena jansson. skönt med en bra avslutning! kom 6:a och var 2:36 efter helena men bara 32 sek från andraplatsen!!! hade 40:32 på banan och med uppvärmning och nedjogg totalt 70 min. karta med gps
fredag etapp 5, 10,5km jaktstart. gick ut 2sek efter emma a och vi kom ifatt 1,30före startande frida a vid 1an. kom dock aldrig riktigt in i orienteringen i början och vi gjorde några småkrokar. sen kom 1a långsträckan och där sprang de mkt fortare än mig och jag kom fram till att det var bäst att släppa så att jag fick göra mitt eget lopp. de kändes inte helt stabila. lyckades passera dem någonstans då de kom strax efter vid några kontroller senare. sprang ihop ett tag sen kom nästa långsträcka där jag tog eget och bättre vägval och var före vid kontrollen. dock följde en långsträcka igen med mkt väglöpning och de kom ifatt. jag tog ett bättre vägval igen men gjorde en liten krok på kontrollen och de kom före. de va 2min före mig vid varvningen, men lyckades ta ifatt 1,5min på sista slingan, men allstå inte allt. höll dock min 10elpac och det är jag nöjd med! var också 10a på sista etappen 8:30 efter och detta var också min sämsta dag. kunde inte bibehålla mitt fokus fullt ut då jag löpte tillsammans med folk och hade väl helt enkelt inte någon plan för det och då blev det lite knackigt. men det får jag träna på. skönt att veta iaf att min olteknik och mina vägval var bra och att jag är stark efter varvningarna och köttar ända in. en grymt KUL oringenvecka som resulterade i 6 espressokaffekoppar! heja! tid på sista etaoppen var 1:24:28 + uppvärmning 1h 50min. karta med gps
på eftermiddagen började jag sedan få väldigt ont i vaden och kom ihåg att jag fått en smäll på den under etappen. aj aj
lördag, vila, ont i vaden
söndag 20 min jogg

TOTALT VECKA 30 = 6 timmar 15 minuter


Riktigt rolig O-ringenvecka!! Hade bra plan och jag genomförde den bra!! Inte räknat ut spikprocenten än men det ska jag göra! 10eplats och biljett till Euromeeting i Schweiz 6-9aug är inte fel! LIKE IT! Jag är på G!!

Spikprocenten på årets O-ringen blev 90,2%, alltså nådde jag upp till målet (>90%). Skönt! Största kontrollbommen för veckan var 1:20 på E2 10:e kontrollen. I övrigt var det enbart små misstag som rätades ut fort.
(Spikprocenten räknas enbart på kontrollbommar, inte misstag på sträckorna, typ sämre vägval et c.)

(Säg gärna till om någon kart-länk inte fungerar...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0