Vecka 29, inför O-ringen

måndag VILA
tisdag 5xsprintintervaller med coach tobbe. gick bra förutom den sista då jag strulade till det litegrann, men annars var det skoj och bra. lite pepp-talk efter också. värt! itnervallerna 31min + uppvärmning 10 min och nedjogg 15min = 55min
onsdag lugn löpning med els o carro i oslo. 45 minuter. härligt!! :D
torsdag VILA
fredag 10 x 1min intervall med 2min vila. var snabb! värmde upp 15min och joggade ner 13 så 58 minuter. kul pass! tack carro för tipset. ;-)
lördag jogg 20min runt sjöängen, vattenparken, elevhemmet m.m. :-)
söndag ETAPP 1. masstart 12km. 3x2km + 6km. slingorna gick bra! var lite svajig på sista slingan men hade bra flyt och bra fart. sista slingan började med ganska mkt löpning och när jag försökte trycka så fick jag så djävulskt ont i magen och hade väl egentligen behövt ett toabesök men sånt har man inte tid med, men å andra sidan kände jag mig något begränsad. hamnade i en klunga där det kändes ok, men tappade klungan där jag först egentligen hade chans att rycka då klungan vek av fel och jag fortsatte, men fick sen för mig att jag hörde pip och att de andra stämplade snett bakom så vände och sprang dit men då hade klungan rättat till misstaget och fortsatt i min riktning och hittat kontrollen så då tappade jag klungan och sen var det tufft och ett par till passerade så blev 18:e 8min efter. magen fortsatte att bråka men fick i mig lite mat efteråt iaf. men det var ganska skoj ändå måste jag säga. :-) tid på banan blev 1:17:41 och totalt med uppvärmning och nedjogg vart det 1h 40min.
KARTOR
slinga 1
slinga 2
slinga 3
slinga 4

TOTALT VECKA 29 = 4 timmar 38 minuter

Vecka för att släppa upp lite form till O-ringen!
Och jag är nöjd med första etappen då jag hade bra koll på OL:en hela vägen. Bra fokus helt enkelt även om magen kunnat vara bättre. Men tog med mig fokuset till resten av veckan.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis till Euromeetingplatsen. Välförtjänt. Imponerande 5-dagarsinsats!

2009-07-28 @ 15:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0