Vecka 28, Hallands 3-dagars

måndag jogg 45min kanske. skulle springa intervaller och hann med 2,5x3min med 1min vila innan ett djävulskt håll sa ifrån. fick det direkt och stannade ett par minuter och började sedan om intervallerna, men det blev inte bättre. testade att pressa mig en intervall till men till slut kunde jag knappt andas. hållet satt i mitten av bröstkorgen, vilket jag inte haft förut. konstigt. dock släppte det efter 20mins tappert kämpande tillbaka mot bilen. blä. får köra intervaller imorn istället.
tisdag fm 6x3min intervall med 1min vila +10min mellanjogg + 10x30/60 intervall. uppvärmning 15min och nedjogg 9min. mellan 3.50 och 4min/km som vanligt på 3min dock inga fräscha ben... På dom korta hade jag väl typ 3.10-fart. fortare gick det inte, men jag tycker ändå jag kämpade på bra. totalt vart passet ca 70min. em löpning 50 minuter 10km. ja, sprang i 5min/km-tempo ett litet tag. var rätt deg sen intervallerna, men flackt och nedför kände jag mig lätt. ;)
onsdag uppvärmning löpning 25 min (sprang o lämna en film o tillbaka). körde sen styrka i 35 minuter. mage, rygg, sida (bål), lår och lite vrist-stabilitet. dock lite deg i kroppen.
torsdag jpgg 45 minuter. hade en förjävla huvudvärk som inte gick över trots luft och rörelse. :S
fredag hallands 3-dagars etapp 1. 3,6km = 30min. + uppvärmning 15min och nedjogg 10min, totalt 55min. blev jordgetingstucken till startpunkten. var inte så pigg i benen, men orienterade väl hyfsat. se katra med GPS HÄR
lördag hallands 3-dagars etapp 2. 7km = 61min. + uppvärmning 15min totalt 1h 16min. sprang in i en taggtråd- aj. sen sprang jag dåliga vägval och var trött. SE KARTA MED GPS HÄR
söndag hallands 3-dagars etapp 3. 6,8km = 58min + uppvärmning 15min totalt 1h 13min. blev jordgetingstuken igen. bommade en kontroll. lite seg. men en grym finish. SE KARTA MED GPS HÄR

TOTALT VECKA 28 = 7 timmar 54 minuter.

 

Inte min vecka.
Först det värsta hållet i mitt liv.
Sen den värsta huvudvärken i mitt liv.
Efter det ett 3-dagars med först ett jordgetingstick. Sen en taggtråd rätt in i låren. Och sista etappen avrundades med först ett väldigt klämt finger i en brassestol och sen ytterligare jordgetingstick.

Äe, det här glömmer vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0