vecka 4, träningshelg i bohuslän

måndag 60 minuter COL-styrka. inga ben, bara bål. mage, rygg och sida.
tisdag 6x3min intervall med 1min vila på platt asfalt. sedan 16x3lyktstolpar vila 1 för att få känna lite snabbhet och komma upp på tå som jag bör göra enligt viss petig s k friidrottare. ;-) men det var roligt att springa fort. maxpuls 183slag/min. snittfart på 3minutarna: 3:53 - 3:46 - 3:58 - 3:48 - 4:03 (deg) - 3:46min/km. totalt 66 minuter
onsdag VILA!
torsdag fm skrå-OL i landvetter 4,2km = 38:00. det gick bra tycker jag! blir alltid mycket frustande när jag kör de här passen på morgonen har jag märkt, kroppen har kanske inte kommit igång ordentligt, men jag fokuserade och höll ihop det bra. hade mestadels även bra framförhållning och fick därför ett bra flyt passet igenom. de enda misstagen skedde på 2 ställen där jag stod på fel sida punkten då kontrollskärmen var nedtryckt på andra sidan. (hade ingen defenition. dumt, för jag måste faktiskt träna på att nyttja angivelsen på ett bättre sätt.) det var tufft (340m stigning) men roligt! + uppvärmning 13min och nedjogg 7 minuter. totalt 58 minuter. se KARTA HÄR
em 4x4min intervaller med 3min joggvila. körde längs delsjövägen på asfalten igen för att få helt isfritt. tung i magen och hade druckit för mycekt innan och det var ju inte bara att hoppa in i skogen under vilan eftersom det bara var hus runtomkring... men jag kämpa på! 15min uppvärmning och sen intervall 1 vet jag inte vad jag hade eftersom jag råkat ställa in klockan på intervaller 4x4 timmar med 3timmars vila... hoppsan. men sen fick krocko skrika start/stopp och jag körde på vanliga mellantider. så dom gick i snittfart: 3:50min/km och 3:43min/km och 3:51min/km. maxpuls 177slag/min. borde kommit upp i högre puls, men kunde inte springa avslappnat... baktassarna fick sig dock en rejäl dos mjölksyra. och det var roligt att junis och krocko hängde på o körde dom också. nedjoggen blev 15min så totalt 57min.
fredag coreboll 60min. hårt. jag kommer ha träningsvärk imorgon. fan vad ont styrketräning kan göra. en helt annan smärta än när det brinner i benen uppför en backe. aj aj. men bra! tack sofia! (hade tänkt komma ut o löpa lite innan, men planeringen sket sig iochmed homeopatbesök och mammajobbbesök o annat. ja ja, det var säkert bra...)
lördag fm drygt 8km ol i snö på marken och i luften. 6 kontroller totalt så betoning på långsträckor. gick helt okej 1-2 sen gjorde jag en jättegrej till 3:an där jag hade tumgreppet fel och vek av 90grader. sen gjorde ljumsken och magen ont och jag försökte ta mig tillbaka bäst det gick runt banan. totalt tog banan 1h 23min + uppvärmning 10 min = 1h 33 minuter totalt. heja.
em medel-ol men ljumsken gjorde ont så gick inte så fort ändå och blev inte så långt. 30min ol iaf och med uppvärmning och nedjogg totalt 46 minuter. jävla ljumske. ol:en gick la bra iaf. segt med en 13 år gammal karta bara...
söndag vila. valde att skita i ranebopasset och åka hem på lördagen.

TOTALT VECKA 4 = 7 timmar och 20 minuter.
inte som jag tänkt mig. cred åt torsdagens morgonpass iallafall. nu ska jag fixa min ljumske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0