vecka 3, sm-läger i Oskarshamn

måndag vila
tisdag 9x3min intervaller med 1min vila på grusåttan. + uppvärmning 15min och nedjogg 13min totalt 1h 2min. maxpuls på passet 187slag/min. och nu kommer lite nörderi för den som är intresserad. (förövrigt blev intervallerna mellan 3:02 och 3:10 långa eftersom jag inte hade ställt in intervaller på klockan så jag stannade när andra stannade och det blev en viss fördröjning. alltså blev vilan mellan 58 och 50 sek.)
int 1: 784m, snittpuls 161slag/min. snittfart: 4:05min/km
int 2: 788m, snittpuls 170slag/min. snittfart 3:55min/km
int 3: 778m, snittpuls 176slag/min. snittfart 4:01min/km
int 4: 713m, snittpuls 177slag/min. snittfart 4:19min/km
int 5: 733m, snittpuls 181slag/min. snittfart 4:08min/km
int 6: 802m, snittpuls 175slag/min. snittfart 3:51min/km
int 7: 776m, snittpuls 177slag/min. snittfart 3:54min/km
int 8: 780m, snittpuls 179slag/min. snittfart 3:58min/km (här noterades högsta pulsen under passet 187slag/min)
int 9: 823m, snittpuls 178slag/min. snittfart: 3:43min/km (här noterades även maxfarten till 2:50min/km. nedför... ;P)
onsdag 41 minuter löpning asfalt i ca 5:10fart. körde sedan styrka med inriktning på hamstringstretch för att få bort min otroliga stelhet i baktassarna så kan kanske mitt löpsteg rätas ut något... och sen mage och rygg. 30 minutii.

torsdag fm stafett-ol tultered. kom loss till ettan och sprang sedan solo. hade dock svårt att hålla koncentrationen uppe och gjorde en del hej-å-hå-misstag andra halvan. sprang och tänkte lite för mycket på jvm-stafetten tror jag. men man måste njuta medan man kan! fick ont i vänster ljumske på slutet. banan var 5,1km och tog 48:13. snittpuls 170slag/min. + uppvärmning 10min och nedjogg 5 min = totalt 63 minuter. se KARTA HÄR
em medel-ol i djurhult, oskarhamn. 4140m = 30:10. + uppvämrning 10 min = 40min totalt. hade ont i ljumsken och det gjorde ondare och ondare för varje benlyft, speciellt uppför gjorde det ont. höll dock hyfsad fart och orienterade bra. bra framförhållning förutom att jag inte hade ritat i streck mellan kontrollerna. se KARTA HÄR
fredag fm ol lång 8,7km i oskarshamn. 67:36min. jättefint och bra flyt. ljumsken kändes, mest uppför men det blev inte värre som igår så jag körde på. även här mestadels god framförhållning hela loppet igenom. tempot var lagom. inga direkta tempoväxlingar under banan dock.  värmde upp 15min och joggade ner i 5. totalt = 88 minuter. snittpuls 164slag/min se KARTA HÄR
em valde att spara ljumsken från skogslöpning och valde därför att löpa på asfalt/grusväg/stig i samma område som i förmiddags. tempot låg på 5,23min/km och distansen blev 10,12km alltså 55min. ljumsken kändes och efter halva löpningen började det även göra ont på insida knät. aj aj. körde lite magövningar efter så totalt 62 minuter. snittpuls: 150slag/min
lördag fm ol i vena 7365m = 61:26min. blev uppföljd av daniel wernersson andra halvan av banan och fick lite tips och feedback på min ol-teknik. att tänka på bör vara framförhållning och att vara noga direkt ut från kontrollen mot nästa. vara lite mer uppmärksam på microvägval istället för att bara gå på kompassen i strecket. måste också vara beredd på vegetationsförändringar och hålla go:et uppe ända in i kaklet. när det gäller ljumsken så kändes den i princip bara i uppförslöpningarna. inkl uppvärmning blev passet totalt 67min. snittpuls 163slag/min. se KARTA HÄR
em medel-ol 4080m. 32:52. var laddad för att springa medel-fort och ha riktigt bra medel-flyt men istället hetsade jag och fick inget flyt alls. det var en massa taggtrådar att passera i början och det var jag inte förberedd på utan lät det distrahera mig och tappa mitt orienterande helt. illa! på slutet slog jag av på tempot när jag blev less och kunde ta de sista kontrollerna okej iallafall. orientera!! inte löpa! körde 10min styrka efter och 10 min uppvärmning så totalt 53 minuter. se KARTA HÄR
söndag stafett-ol 6,9km = 57min. det var simulerat som en andrasträcka och jag fick gå ut 2min efter täten. löpte kontrollerat i början och litade helt på mig själv då det var gafflat och kunde plocka kontrollerna före de andra som irrade runt omkring mig. blev dock lite stressad vid 5:an då jag stod på rätt punkt men inte såg kontrollpinnen som var gömd bakom en liten sten nån meter ifrån mig. drog sedan helt snett ut mot nästa och korrigerade till mitt tänkta vägval men det resulterade i en onödig korsning av strecket. var nu helt solo. i 7:ans kontrolltagning tappade jag tumgreppet och läste helt fel och sprang alldeles för långt. på väg till 8:e blev jag ikappsprungen 2min av jenny johansson ulricehamn och det blev en liten tempohöjning. jag spikade 8:an före jenny, jenny spikade 9:an före mig och sen drog hon snett ut mot nästa, tyvärr hakade jag på, men korrigerade dock inte tillräckligt så vi gjorde en rätt fin båge på denna också, men spikade kontrollen. löpte sedan riktigt bra i två kontroller och litade fullt på mig själv och kunde plocka kontrollerna. till 13:e rusade jag förbi kontrollpinnen som syntes dåligt från vårt håll i den streckade sänkan, jag kollade inte tillräckligt noga hela enkelt trots sista säkra. där fick jenny ett antal meter som jag inte orkade springa ifatt sista kilometern så avståndet blev 8sekunder eller nåt. men kul var det och rolig fajt med jenny! inklusive uppvärmning och nedjogg blev det totalt 75 minuter. snittpuls 169slag/min. se KARTA HÄR

totalt vecka 3 = 9 timmar 51 minuter
riktigt skoj med läger. lite surt med ljumskont, men kände ändå att det blev bättre och bättre för varje pass. på söndagspasset kändes det i princip bara när det gick uppför. flytet bra bitvis, men finns en del att jobba på tekniskt. kroppen känns bra.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Japp. En riktig Tjohovecka blir det allt.

2009-01-12 @ 15:23:58
Postat av: Master Ape

Såg ditt sms för sent, tyvärr inte sugen ikväll =(

2009-01-14 @ 19:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0