vecka 2, skidläger i Långberget

måndag vila, jag var trött och det var kallt...
tisdag 4x2,4km-intervaller = totalt 70min träning. uppvärmning 11min. intervallerna gick följande: int1: ca 10:10 (osäker, glömde starta klockan, men jag vet att denna gick fortast) vila ca 2:30. int2: 10:17, vila 2:13, int3: 10:22, vila 2:19, int4: 10:23. Nedjogg 13min. Effektiv intervalltid 41minuter. vi sprang på asfaltslingan bortanför härlandatjärn. blåsigt och småregnigt. härligt.... mja, iaf i efterhand. kändes ok idag. (maxpuls 186.)
rundan.
 
onsdag löpning 60 min mestadels stig, lite skog på björnåsberget. isigt på stigarna. fick tända lampan efter halva rundan ungefär. vet inte hur långt det mätte eftersom jag glömde låta gpsen ladda. tog det hyfsat lugnt dock så medelpulsen blev 147slag/min.
torsdag löpning 35 minuter. löpte först i skatespåret och sen på vägar i stugbyn. 5,39min/km-tempo. medpuls 152, så relativt lugnt, men stela ben efter lång bussresa.
fredag fm 2h skidor, ca 24km. medpuls 154. gick fint! em 1h22min skidor. ca 16km. gick också fint. deg i armarna och lite känningar i slemsäckshälen. kanonfint väder!
lördag fm 1h 58 min skidor drygt 22km medpuls 144. värk i ljumskar och armar. em 1h 4min skidor. ca 12km. kanonväder igen. ont i hälen så åkte mest platt för att kunna staka mycket.
söndag 1h 8min skidor. dimmigt, blåsigt och svårvallat. hade sämre fäste idag samt förjävla ont i vänster ljumske. blev mycket löpning på skidorna idag. var annars rätt pigg i kroppen, men p g a brist på fäste och ljumsksmärta blev det inte så långt och länge idag... drygt 12km.


totalt vecka 2 = 10 timmar 17 minuter.
det hade det inte blivit om jag inte åkt med upp till långberget kan jag lova. gött o åka lite skidor även om hälen och ljumsken satte stopp för lite fler kilometrar, men vem vet, det kanske bara var bra. fick iaf två kanonfina dagar i fredag och lördag! härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0