vecka 1, gott nytt år

måndag löpning 42 min, sprang pukerundan baklänges. 8,13km, snittfart 5,14min/km och snittpuls 167slag/min
tisdag längdskidor hemsedal 30min lugnt
onsdag vila, utförsåkning. låren gjorde ont
torsdag längdskidor 75min = 14km
fredag vila, resdag hem från hemsedal
lördag ol-teknik bunketorp 8,3km = 63:51 (snittfart 6:24min/km), glömde ta på mig pulsbandet tyvärr. gick okej. sprang ut i ett behagligt tempo, men va lite ovan vid 15000-delen så blev lite extrastopp i början. var löpvänligt med mycket stig och väg vilket var skönt en dag som denna. var inte riktigt på bettet så hade lite småproblem med fokuseringen. kom ikapp slaktarn vid 9an och pressades lite av honom på slutet så det blev en liten tempohöjning - det var bra. nån småkrok här o där, kontroll eller på sträckan... blev livrädd för en dobberman också. usch o fy! men totalt 67 min inkl uppvärmningen. se KARTA HÄR
söndag långpass 1h 55min med inplockning av kontroller på getryggen med johan, micke och karlsson&karlsson. blev totalt 13km skog och snittfart på lite över 8min/km inklusive alla stopp, så det gick ju fortare emellan kontrollerna. snittpuls på 156 slag/min. men det var ett jävligt skönt pass måste jag säga. längtar till smlägret...


totalt vecka 1 = 5 timmar 29 minuter
hade hoppats på mer längdskidåkning uppe i hemseal, iaf ett pass till på timmen, menmen. det var najs det 75minpasset jag fick iaf. tyvärr blir det nog ingen mer skidåkning denna vintern om det inte kommer snö här hemma?

annars funderar jag på att försöka få ett maxpulspass nångång snart så att jag verkligen ser var min maxpuls ligger. kom upp i 203slag/min under ett löppass förra veckan, men vettefan om det kan stämma för jag sprang ju inte jättefort nångång. sen höll ja ju på att tappa pulsbandet en gång så det kan ju bero på det. men kan ju vara bra att veta iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0