vecka 9

måndag 50 minuter col-styrka. jag börjar känna mig starkare!
tisdag 7x4 min intervaller på 8an med 2min vila. 3:57min/km - 3:53min/km - 4:11min/km - 4:11min/km - 3:46min/km - 4:00min/km - 3:54min/km. japp, de 4 intervallerna med en uppförsbacke var också dom som gick långsammast och det var verkligen känslan igår. jag tappade många meter på mimmi i uppförsbacken, men kunde hålla bra sen på platten. backintervaller snart igen? ja, faktiskt redan planerade i veckan. men ja, lite halt bitvis dock kämpade jag på bra. var lite motigare mentalt idag faktiskt, men alltid lika skön känsla efteråt. kände lite av knät under nerjoggen. 12min uppvärmning + 45min inkl nedjogg = 57 minuter totalt. maxpuls på passet blev 185slag/min.
onsdag cykel. 10x3min intervaller på motionscykeln i stugan som inte är av bästa kvalitet, men det fanns ett jobbigt läge och det körde jag på. efter sista 3min gick jag på direkt med en 2min maxintervall. då svettades jag vill jag lova. sen lite uppvärmning och nedcykling på det blev totalt 60 minuter.
torsdag vila!
fredag maxbackintervaller. 6 gånger max upp för en hyfsat brant asfaltsbacke som planade ut sista biten och sen en mellanjogg på 3min mellan varje, platt. 50-49-49-49-48-47. kändes på ett sätt bättre för varje intervall, steget och trycket blev bättre alltefter självförtroendet växte och jag pressade på nåt så in i de två sista intervallerna. under sista kom svimmnings-känsla men då var det bara 20m kvar så det var bara att tjötta. knät kändes lite i början, men sen kände jag att det mer satt i baksida lår, för det var där det stramade men det blev egentligen bara lite bättre under passet. så jag ska väl vara jävligt noga med baksidestretching nu och även göra lite övningar. maxpuls 181slag/min o då gick pulsen ner ganska mycket under vilan varje gång... lång uppvärmning på 23 min och nedjogg på 9min gav totalt 52 minuter.
lördag fm moment-ol i labacka à la elit. och jag sprang och njöt hela vägen! hela mina 1h 33minuter. (OL i 1h 10 minuter och 10 minuter uppvärmning och 13 minuter nedjogg). solen sken, fåglarna kvittrade (våren är här!) och jag sprang koncentrerat och jag känner att jag har ett helt annat tänk i min orientering. jag gör upp en plan, fullföljer den. litar på min riktning och den vet jag alltid att jag har med mig, tack tobbe för tipsen! se KARTA HÄR
em styrka 30min. mage, rygg, sida och baksida lår.
söndag fm långpass i skatås. vi sprang H21-2-banan från Oringen E3 2004. grymt fint uppe runt bredaremossen. som jag njöt! 1h 28 min ca 12km löpta. kulkul! och ingen känning i varken baksida lår eller baksida knä. skönt! dock lite stelt nu i efterhand.
em löpning 8an väääldigt lugnt :-) med mamma. hon ville ha sällskap så jag hängde på. 48 min tog det runt och sen 1min till o från så 50 minuter totalt.

TOTALT vecka 9 = 8 timmar

hur i helvete kunde det bli 8 timmar den här veckan då? den har ju liksom bara gått. jaja, det har ändå varit kontrollerad träning med en del myspass. på söndagens långpass kände jag mig rätt fräsch när jag kom tillbaka så det var bra. tanken var ju att jag inte skulle köra helt slut på mig den här veckan och känslan är sådan, trots att jag trodde att det skulle bli färre timmar, men som sagt, en del degpass. typ söndag em. men det är kul, flyter finns. jag mår toppen!

nu ska vi räkna ut februari månads träningstid.

nov = 26:22
dec = 28:21
jan = 36:49
feb = 29:27 (3 sjukdagar)

(och det här, det är bra för att vara mig! bästa vintern ever (hittills). så grymt skönt!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0