vecka 8, tillbaka i kylan

måndag vila, välförtjänt
tisdag 8x750m intervall med ca 450m joggvila. hade ingen puls/gpsklocka så jag vet inte hur fort jag sprang, men det kändes som om vi sprang fort idag! kanske för att det var kortare intervaller än tidigare, men ändå! backen var jäkligt jobbig även om den inte var lång och jag orkade inte stå på riktigt ända in i kaklet, men kämpade som tusan iallafall och kul var det. 2:46 (en lyktstolpe kortare än de andra) 2:52 - 2:51 - 2:26 (lite kortare) - 2:53 - 2:54 - 2:53 - 2:50. + nedjogg 9 minuter och uppvärmning 15 minuter = totalt 61 minuter + rehabstyrka 25 minuter. (gummiband, planka och situpsövning)
onsdag lugn löpning i skog (inplockning av kontroller i årekärr) totalt 54 minuter. skön återhämtningdag och ljumsken kändes inte alls. var hos sjukgymnasten imorse och vi kom fram till att jag har lite ärrbildning i ljumsken, men att det ska gå över med fortsatta övningar och att det knappt kändes nåt i alicante var ett mycket gott tecken. nu är det bara att köra på, något sparsam med skogslöpningen ett tag till och fortsatt mycket rehab.
torsdag uppvärmning 11min och tröskel på 8:an, tog 34min. fanns inget riktigt go i kroppen idag, benen var sega och föret var inte det bästa. snöfall och med snö på spåret, men bet i iallafall och körde 8:an runt. sen nedjogg 4min och styrka 16min. totalt 65 minuter.
fredag fm löpning hem från skatås. 26min. trööött i kroppen. måste få i mig en hel del vätska till kvällens corebollpass. jag skippar spinningen. em coreboll 60 min. hade riktigt jobbigt för vissa övningar, speciellt där låren spelade roll, det gjorde verkligen ont i hela kroppen, för ont. men andra övningar var jag kanonstark på. typ sidövningar. så det var roligt ändå. + lite bandövningar på kvällen 10min.
lördag fm ol på skummeslöv, uppföljning med jennie, vi körde 3 kontroller var. 54min inkl en del stopp för att leta kontroller + uppvärmning = 60 minuter totalt. kartan är lite sådär ibland, men jag tycker jag hade en bra teknik och bra flyt. bommade en kontroll på grund av att jag inte såg en höjd som låg i ringkanten. men känns som om jag börjar få in ett bra tänk och har ett bra kontrollarbete. em 61 minuter ol vid kaneberg. en långdistansbana, vet inte hur lång. rätt mycket snö i skogen. sprang inte på, men höll ett moderat tempo. ont i baksidan av knät. inte bra?
söndag styrka 30 minuter. mycket ben.

TOTALT VECKA 8 = 7 timmar 32 minuter

Hade en skum känsla redan i torsdags kväll när jag sprang. Det gjorde inte ont, men kändes skumt. Likaså under fredagens korta löppass och lördagens förmiddagspss, sen gjorde det ont på eftermiddagen. Samma smärta jag kände under ett pass på sm-lägret i o-hamn. Kan vara snön och kylan som gör det. På med värmeskydd nu och sen hoppas jag vara ok till tisdagens intervaller. I övrigt lite sliten efter tisdagens pass, men då körde vi å andra sidan på riktigt bra (som vanligt iofs =D). kul att det börjar dra ihop sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0