vecka 6, lite förkyld

måndag vila
tisdag 5x6min intervaller med 2min vila på 8:an. kände mig pigg och det var roligt hela passet igenom. pressade mig bra och var riktigt trött det sista. det var gött att få påhejanden under löpningen, det bär! hade dock inte gpsklockan på mig så jag vet inte hastighet, men det kändes snabbt... 58 minuter totalt med uppv+nedj. och så körde jag mina övningar efteråt i ca 20 minuter.
onsdag lugn löpning (6min/km) med rachel och karl från johanneberg till slottskogen och runt där och tillbaka. skönt återhämtningpass. körde mina övningar efteråt i en 15minuter. så 75min totalt.
torsdag halsont = vila.
fredag halsont (dock bättre) = vila
lördag vila, lite tjock i halsen
söndag vila, friskförklarad. avresa till alicante.

totalt vecka 6 = 2h 34 minuter

Var hos en sjukgymast idag och fick ett gäng övningar jag ska göra varje dag. Det gäller att stärka partiet kring ljumsken, typ lår och bål. I övrigt kan jag springa det som inte gör ont - alltså väg och hyfsat platt. Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig säsongsupptakt Lina. Fin andradag!

2009-02-17 @ 17:04:17
URL: http://orienterarensofia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0