vecka 52, julhelgen

måndag löpning på stig 60 minuter. 90 mage 90 rygg och 60/60 sida efteråt, 15 minuter.
tisdag 6x5min intervall med 2min joggvila. hade ingen klocka så jag vet inte hur fort jag sprang. ska försöka undersöka saken. men med lite uppvärmning på 12min cirka och lite nedjogg på kanske 8min så totalt 60 minuter.
onsdag löpning stig och väg. först snabbt. sen långsamt, sen snabbare igen och sen lite mellanfart. 12km och 1h 10 minuter.
torsdag 15min uppvärmning. 8x1000m intervall på grus8an (km-markeringarna) och knappt 1,5min vila. 3:42 - 3:44 - 4:17 (backe 1) - 4:08 (backe 2) - 3:49 - 3:54 - 3:56 - 2:40 (nedför + kort km). nedjogg 8 min. totalt 1h 3min.
fredag löpning småstig med snöigt underlag och blött från ovan med jovvan. 12,6km och 1h 19 minuter. såg en räv som raskade över isen på häcksjön. och så mötte vi en gubbe två gånger som inte hade fått några julklappar (han såg så sur ut).
lördag VILA
söndag le alfalopp med 5 tappra startande (3 på långa 2 på korta). inledde dåligt med att jag inte såg snitslarna så snabbt vid de 3 första kontrollerna och iochmed det lojt vägval till 4:e. kom väl igång hyfsat efter brötet (nedfallna träd) vid 6:e och tog ett utomordentligt fint vägval till 8:e (råchansning på stigar och vägar utanför kartan - som gick hem! kartminne? bullshit. här kör vi utan nånting!) och då fick jag syn på månsen igen, men han hade ett par hundra meter som jag kanske knappade in nååågot på, men inte tillräckligt så han tog hem det. :-) nöjd över att jag kämpade mig runt. vädret var ju inte direkt med oss... totalt med uppvärmning 1h 33 minuter.
Efter passet besökte jag Tobbe B (..A) och vi gick tillsammans igenom säsongen som var och den som kommer och jag fick en rad bra tips som jag ska ta med mig och testa på. målet för nästa säsong är iallafall helt klart att fortsätta min utveckling genom att bli ännu mer stabil i kontrolltagningen och ta ett steg mot att alltid springa rätt.

TOTALT vecka 52 = 7 timmar 20 minuter

Underbara intervallpass på grus8an tisdag och torsdag. JAG ÄR HEMMA!!! :') i övrigt betoning på stiglöpning i snö vilket har varit trivsamt. Har iochmed detta inte blivit så farligt tjock under julhelgen heller... ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis på födelsedagen! Träna roligt idag!

2009-12-23 @ 08:12:58
Postat av: Sofia

Tyvärr hade jag klockan. God fortsättning på helgerna. Hoppas ni har lite varmare än vi har. Men jag härdas....

2009-12-28 @ 14:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0