Vecka 51, terminsslut

måndag löpning från skatås en backig småstigsdistansrunda på 13km. 1h 17 minuter. riktigt gött o mysigt pass!!
tisdag fm L2C hade examination i friskisgympa och jag var med som deltagare. körde allså 2 hela friskisgympatimmar men totalt 1h 30min effektivt. det var mycket hopp och skutt och bålstyrka och även lite löpning o ruscher. skoj skoj och L2C var duktiga. ;-) em intervaller 8-6-4-2min med halva vilan. 12min uppvärmning. sedan intervallerna på ett snöigt elljusspår. ganska slirigt men helt okej med inov8. 4:13min/km, 4:07min/km, 4:06min/km och 3:57min/km i snitt enligt klockan. var lite deg, men sprang på hyfsat under vilan också så det blev ett bra tröskelpass!! nedjogg 10min. totalt 53 minuter.
onsdag löpning 64 minuter. sprang hemifrån till elljusspåret på gärdet o eftersom jag höll på att blåsa bort då det blåste som satan bestämde jag mig för att hålla mig i skogen på spåret istället för att springa vid öppna fält och vattnet då det skulle blivit askallt, så sprang 4 varv på spåret och sen hem igen. 12km hann jag med iallafall. spåret är ganska backigt så det vart rätt slirigt, men då fick benen jobba lite extra bara.
torsdag löpning snöpuls runt hela djurgården 15,7km och 1h 22minuter. blåste som tuuuusan bitvis och det isade rejält i ansiktet eftersom det snöade hela tiden, men väl där det var lä var det riktigt najs.
fredag VILA, hem till framsidan :-)
lördag OL svartedalen, 65 minuter. knaggligt i början, kompasstummen var inte riktigt med i matchen. gammal karta som jag inte riktigt fick grepp om där de va nyröjt o sådär, så lite skumma vägval. sen vart det bättre. men orienteringen funka fint iallafall. mer löpflytet som saknades litegrann. totalt med uppvärmning 80 minuter.
söndag långpass från stugan med först ett större gäng och sedan AP och Ols. sprang vildmarksleden upp till kåsjön och runt kåsjön på småstigar och längst bort hoppa vi på stans väg och sen ner den en liten bit upp på fina lilla stigen över höjderna ner till bertilssons och sen hem på 8an. 21,3km och 1h 57 minuter och 5:30min/km. asbra pass och det var mys i snöfjunet och kylan. trött mot slutet kan jag väl erkänna...

TOTALT vecka 51 = 9 timmar 23 minuter

Maaassa snö i sthlm på torsdagen och sedan har det varit kallt!! gött o komma hem o springa lite mer likt barmark för nu kommer nog snön ligga ett tag där uppe i sthlm. behöver få lite skogspass nu och gärna lite backar också så att jag blir stark. nästa vecka väntar dock 2 fina intervallpass, dels tisdagsträning och sen tomteköttningen på julafton. sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0