Vecka 32, Euromeeting i Schweiz!

måndag lugn löpning 44minuter. inte alls på hugget, men kändes mycket bättre efteråt än innan.
tisdag intervaller. uppvärmning 15 minuter. sen kanotklubbsskogsintervall 2.45 - 2:45 - 2:46. sedan 5min mellanjogg. sedan 5 st 30/60. sedan en skogsintervall till har jag för mig. och sen nedjogg 11min. så totalt kanske 55 minuter.
onsdag VILA
torsdag OL i Schweiz. sprang en bana på obestämd längd som tog 48 minuter + uppvärmning 12 min så totalt 60 minuter. upptäckte att det gröna är grönt och att man ska springa runt om man kan. men det vita var hyfsat.
fredag Euromeeting medel 2,9 km (190m stigning, 16 kontroller) = 43:56 = 13:e drygt 7:40 efter. gick okej i början även om jag bommade litegrann, men då jag valde fel vägval på långsträckan (sprang inte runt - DUMT) så började jag också bomma och la bort många många minuter. blev lite stressad och det var inte rätt terräng att vara stressad i. inte bra alls. med uppvärmning och nedjogg totalt 70 minuter.
lördag Euromeeting lång 5,0km (300m stigning, 18 kontroller) = 63:13 = 4:a 2,5min efter. samma område som dagen innan. gick egentligen bra förutom en sträcka, långsträckan där jag gjorde ett paralellfel och sprang in på en stig och sen över en höjd när jag egentligen skulle springa i en sänka och över en höjd. så jag kom ner i sänkan där jag skulle sprungit upp först och letade efter mitt stup. gick ganska många minuter där och det var synd på en sån lätt kontroll... var i ledningen innan också, ledde med en halvminut. men höll ihop det helt okej efter också så slutade 4:a. inkl uppvärmning och nedjogg vart det 85 minuter kanske.
söndag Euromeeting stafett sträcka 3. 31:12 och laget slutade 3:a. bommade i början: 2a och 3e kontrollen. vågade inte lita på mig själv trots att jag var solo. lite nervös kanske. läste inte kartan tillräckligt heller. hade lite svårt för det svaga trycket så tog mig inte tillräckligt med tid. hade sen en tjeckiska i hasorna hela vägen som smet förbi i den steniga sluttningen upp till sista. jag måste lära mig att bli riktigt arg och få adrenalin och bara ge mig fan på att vara först. så som jag gjorde på jaktstarten på hallands 3-dagars när jag bara skulle vara före annika i mål. jag var egentligen helt slut, men lyckades ändå. det är så jag måste göra på stafett!!! men gött med en 3eplats! bra jobbat tjejer! passet med uppvärmning 50 minuter.

Kartor kommer.

TOTALT vecka 32 = 6 timmar 4 minuter.

GRYMT skoj med Euromeeting och kul att äntligen få springa i Schweiz!!
Återkommer med lite mer tankar och utvärdering om Euromeetingresan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0