vecka 16, 10-MILA!!!

måndag elitserie final 5,7km = 42:39 + uppvärmning och nedjogg så totalt 1h 5min. kände mig bättre idag, och hoppades på piggare kropp. var grymt fokuserad innan, vet egentligen inte på vad exakt, men på mig själv. startade tätt efter några löpare och det vart högt tempo från början och jag kände att benen inte var så pigga, så det blev automatiskt att jag släppte och jag noterade - utan att bry mig - att de två nära startande bakom var ikapp. kom in i orienteringen på ett bra sätt och hade ett grymt fokus. de före mig bommade som jag också noterade - men utan att bry mig - och när några sprang runt som virrhönor samtidigt som några låg klistrade i min rygg så plockade jag kontrollerna en efter en - skön känsla - och jag märkte att jag vann på det även om nån annan sprang lite fortare. sträckan till 12an (mot varvningkontrollen) var den roligaste. jag gjorde en minisväng på 11an där några gjorde en lite större och några ingen alls så klungan tjockades ihop och jag hade 3st tätt före, men så ska vi över en grönmosse och jag tar ett sidospår medan de andra fastnar till lite i leran i sitt spår och på nån sekund är jag först och har fått 10-15m. haha, jag kände mig som värsta borren som bara borrade förbi dom i bräsket!! var också gött att vara först til varvningen och visa att det är jag som varit offensiv och orienterat klungan mestadels. tyvärr orkade jag inte hålla i tempot hela vägen runt (annica g var snabbare och sprang om) och på väg till näst sista gjorde jag en liiite lite för stor högerböj och då smet även linnea l förbi och jag slutade 12a. men ett bra tekniskt lopp och hej å hå, så jag är jättenöjd. fysiskt sett kändes det mycket bättre förra helgen och denna helg funkade det bra tekniskt. kanske dags att slå ihop det på 10? för winsplits klicka HÄR. se karta med vägval HÄR
tisdag vila, halsont. började känna av det vid hemkomst på måndag kväll... fan.
onsdag vila, halsont. mer. gick lös på whiskyflaskan.
torsdag vila, inget halsont. whiskyn funkar. fortsätter lite till. jag är på g.
fredag fm 15min jogg em elitseriesprint.  se karta med vägval HÄR
lördag 10-mila sträcka 5. bra tekniskt, men inte 100% kropp. hade behövt det där lilla extra... se karta med vägval HÄR
söndag vila

Kommentarer
Postat av: Elsa

Jag kan komma fram och säga att det är jag som är personen som "kom ikapp" och "låg klistrad bakom", men du sprang så himla bra så de skulle va dumt av mig att hänga på någon annan eller lita på mina egna virriga ben och hjärna. Tack för draghjälpen:)



2009-04-16 @ 19:35:06
Postat av: Lina

Haha, du är så söt, Elsa! Kändes tryggt att ha dig med när alla dom äldre sprang runt och virrade! ;) Och du hejade ju på mig i backen när jag började gå också!! Så tack själv! :) Ses imorgon!!

2009-04-16 @ 21:16:10
Postat av: Lina

Haha, Elsa, du är så söt! :D Du var ju iaf ingen av dom som sprang runt och virrade iallafall, så det kändes tryggt!:) Och så hejade du ju på mig i backen när jag började gå, så TACK själv! :) Ses imorgon, då ska vi kötta och spöa dom äldre igen!!

2009-04-16 @ 21:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0