Vecka 40, tävlingsfri vecka

MÅNDAG 29 SEPTEMBER

Dagens träning =
Löpning 45 minuter

Sprang Puketorpsrundan mellanlugnt, fast lite fortare, kanske. Jag vet inte. Känslan var ändå ganska oansträngd, men på slutet kände jag mig lite trött i baktassarna och tiden visar ju att jag inte tog det helt überlugnt, men jag känner mig rätt missnöjd sen SM att jag bara ville gå ut och löpa på känsla och det gjorde jag. Kommer nog bli en hel del känslelöpning det närmaste.



TISDAG 30 SEPTEMBER

Pass 1A =
Cykel till jobbet 32 minuter (rekord)

Pass 1B = Cykel hem från jobbet 31 minuter (inte rekord) dock spöregnade det.

Pass 2 = Skogsintervaller + uppvärmning och nedjogg = 52  minuter

Sprang bort till finskogen ovanför roddklubben vid Delsjön och jag grupperade mig med Egil och Måns. En intervall var 2 varv på slingan och på varje varv hämtas någon och en lämnas. Men de är rappa i benen dom där gossarna så jag fick ligga i, men hittade ett bra tempo i början så att jag inte sprängde mig, för jag kände att det hade kunnat bli en sån dag. Men iallafall så körde jag 6 hela sånna 2varvare och 2st envarvare för att hetsa Palmen och dra Egil på sitt sista varv på sin 8:e. Det fick vara lagom idag. Intervallerna tog mellan 2:40 och 2:46, och envarvarna gick på 1:15. Vilotid var mellan 1:06 och 1:12.



ONSDAG 1 OKTOBER

Dagens träning = Löpning 56 min snacktempo

Sprang med Annika i Hisingsparken. Kallt men mysigt!


TORSDAG 2 OKTOBER

Dagens träning = VILA


FREDAG 3 OKTOBER

Dagens träning = 63 minuter löpning snittfart 4:57min/km

Sprang med Martin nån runda i Törnskogen. Lagomt tempo för dagen då benen inte var helt hundra, men det gick la bra ändå. Blev en tempohöjning på slutet då vi var tvungna att komma under snittet på 5min/km :) Rundan blev la en 12,7km eller nåt sånt.



LÖRDAG 4 OKTOBER

Dagens träning =
VILA

Jag var seg med huvudvärk och illamående hela dagen, allså ingen bra dag för träning.



SÖNDAG 5 OKTOBER

Dagens träning =
Löpning  ca 50 minuter

Noll i motivation så det gick allt ifrån nån snabb rusch till gång. Usch och fy och blä. Men skönt att få luft iallafall!



TOTALT vecka 40 = 5 timmar 29 minuter

Blä, ingen rolig känla efter SM. Men fredagens pass var bra iallafall och kunde även genomföra tisdagens pass bra då jag fick många påhejningar av klubbkompisar och coach!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0