Vecka 39, SM Medel och Stafett

MÅNDAG 22 SEPTEMBER

Dagens träning =
48 min stiglöpning lagom lugnt

Sprang en runda på Björnåsberget med Johan. Riktigt trivsamt och kändes helt okej i kroppen efter SM Lång. Mentalt var detta ett skönt pass också. Jag hade roligt hela vägen, men det berodde nog mest på sällskapet. :-)

Imorgon blir det korta intervaller i någon form.



TISDAG 23 SEPTEMBER

Dagens träning =
3x2min (1min vila) + 5x1min(30sek vila) + uppvärmning 12 min och nedjogg = 20 min = 50 minuter totalt

Löpte uppvärmning till där milen viker av 5an och sen körde vi lite ruscher innan vi stack iväg på intervallerna. Kände ganska direkt att bena inte var pigga och jag fick slita på rätt bra. Valde därför att bara köra 3 av de 4 tvåminutarna. Sen körde vi 1min och då ville jag trycka på lite och även här fick jag slita och just som jag funderade på hur många jag skulle köra ser jag Egil stuka foten framför mig så stannade vid honom och hjälpte honom dra åt runt vristen. När det var under kontroll joggade jag hemåt i ganska rask takt. Jag körde allså inga fler intervaller då jag tog Egils fotstukning som ett tecken att jag inte skulle springer fler intervaller.



ONSDAG 24 SEPTEMBER

Dagens träning = 25 min styrka, streching, töjning

Lite varierande för att bara underhålla kroppen litegrann.
(Och för att jag ändå var tvungen att duscha.)



TORSDAG 25 SEPTEMBER

Dagens träning =
VILA

Resdag till SM.



FREDAG 26 SEPTEMBER

Dagens träning =
SM Medel kval 3,4km = 33:15 + uppvärmning 25min + nedjogg 10min = 1h 8 min

kommentar + karta kommer.

Winsplits finns här



LÖRDAG 27 SEPTEMBER

Dagens träning =
SM medel final = 7:a = 3,7km = 34:03 + uppvärmning 30 min + nedjogg 5 min = 1h 9 minuter

Kommentar + karta kommer.

Winsplits finns här



SÖNDAG 28 SEPTEMBER

Dagens träning =
SM stafett 6,5km = 1h 14 min + uppvärmning 35 min = 1h 49 minuter

Kommentar + karta kommer.



TOTALT vecka 39 = 6 timmar 9 minuter

Hade trott och hoppats på ett mycket bättre Medel-SM för min egen del och även ett bättre stafett-SM. Tyvärr gick det inte denna gången heller...

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0