Vecka 38, SM Lång kval & Final

MÅNDAG 15 SEPTEMBER

Dagens träning =
VILA

Najsnajs. Passade bra med lite extra lyft på jobbet och grässkyddsläggning på eftermiddagen så att det ändå blev lite hålla-igång.



TISDAG 16 SEPTEMBER

Dagens träning =
10 st korta backintervaller + uppvärmning 22 minuter och nedjogg 18 minuter = totalt 60 minuter

omgång 1: 0:25, 0:26, 0:26, 0:26,  mellanjogg 4:41, omgång 2: 0:27, 0:24, 0:27, 0:28, mellanjogg och vila, omgång 3: 0:23, 0:23.

Sådär såg dagens prövning ut!
Hade lite ont i magen o grejer innan träningen, men kändes bra under uppvärmningen som blev perfekt tidsmässigt, det gillas. Bestämde mig sedan för att köra 4st korta backe i maxfart med mellanjogg och 3 upprepningar på det och Mimmi & Annika hängde på på det upplägget. Vi köttade iväg och de 4 första kändes riktigt bra! Mellanjogg litegrann och sen körde vi på igen och de 2 första kändes bra här också sen började det snurra i huvet mitt och maten kom upp i halsen. Körde 2 till och försökte då bita mig fast i Mimmis rygg. Sedan mådde jag rätt kasst, men då var det ju mellanjogg så vi joggade en kort sväng igen, men jag kände att jag nog behövde stå still ett litet tag så Annika och Mimmi körde 3 till innan jag kände mig okej igen och körde på på den 4:e som gick fort! Kändes bra med magen också så bestämde mig för att köra en till för att få 10st och då hängde Mimmi på igen och även denna gick fort!! Förutom magen som strejka lite så kändes det faktiskt riktigt bra på nr 1-6 och nr 9-10. Bra pass inför helgen! Annika kändes starkt idag vilket jag tycker är roligt också!! =) Sedan har vi ju männen som ångar på som få. Jaa... GMOK är på G!!!

(När jag körde dessa backintervallerna i somras så hade jag iofs kört 4 långa innan jag körde 10 korta, men då hade jag en på 27, en på 33 och med ett snitt på 30. Så det känns som om det pekar på bra åt rätt håll!

Imorn blir det VILA igen och på torsdag blir det ett gött känslapass 4,9km OL på Björnåsberget, sen jogg uppe i Strängnäs på fredag och sen ska jag vara fit for fight på Lång-SM.  Vad tror ni om det?



ONSDAG 17 SEPTEMBER

Dagens träning = VILA



TORSDAG 18 SEPTEMBER

Dagens träning =
4,9km OL = 37 minuter + uppvärmning och nedjogg = 50 minuter

OLbana på NYA BJÖRNÅSBERGETKARTAN! Bara det är ju stort om något! Japp, men jag var taggad att springa och hade inte full koncentration till 1an då jag fick lite extra bröt i min väg och sen gick skosnörena upp så var tvungen att knyta dom, sen skärpte jag mig och det gick riktigt bra! Både löpning och OL kändes väldigt stabilt. Så nu är jag laddad för helgen! Ett kort joggpass imorgon och sen är det dags...!





FREDAG 19 SEPTEMBER

Dagens träning =
Jogg 30 minuter

Joggade från huset, ner till Glashuset, under motorvägen, bort mot Mellby, förbi Partille station, över Torget, under E20, in på ICA Maxi (här slutatde jag jogga) hämtade ett paket och joggade hem.

(Har även laddat upp lite kartor från Natt- och Lång-DM samt Vimmerbyhelgen)



LÖRDAG 20 SEPTEMBER  - SM LÅNG kval

Dagens träning =
D20-1 kval 5,2km = 39:11 = 2:a + uppvärmning 20 min och nedjogg 11 min = 1h 10 minuter

Mer kommentarer kommer.



SM lång kval



SÖNDAG 21 SEPTEMBER - SM Lång FINAL

Dagens träning =
D20 Final 6,9km = 56:?? = 5:a + uppvärmning = 1h 20 minuter

Kommentar kommer.

 


SM lång final



TOTALT vecka 38 = 4 timmar 50 minuter

Kommentar kommer.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tror på stora framgångar! Både för dig och mig!

Postat av: Pandalus

Nu har jag testat alla ord som finns (nästan i alla fall..) för att få möjlighet att läsa de utmärkta litterära alstren på den "hemliga" bloggen IfitsallIeverdo....Ledtråd?



Annars var jag ute och lät deluxen testa dina backintervalltider idag och här följer resultaten...



Omgång 1: 0:23, 0:24, 0:23, 0:24

Mellanjogg 6 min

Omgång 2: 0:26, 0:23, 0:25, 0:24

Mellanjogg 6 min

Omgång 3: 0:25, 0:25, 0:26, 0:23

2008-09-17 @ 17:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0